شهرداری قصرشیرین با ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی نیازمند توجه مسئولان است

قصرشیرین- ایرنا- شهردار قصرشیرین از بدهی ۴۰۰ میلیارد ریالی این نهاد خبرداد و گفت: این بدهی مربوط به دیون بانکی و پیمانکاران است که از سال های قبل باقی مانده است از این رو نیازمند نگاه و حمایت ویژه مسوولان استانی و کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «صابر حیدری » روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی قصرشیرین در محل شهرداری افزود: شهرداری قصرشیرین به فراخور نام آن برخوردار نیست و وضعیت خوبی ندارد و هم اکنون ساختمان و وضعیت ماشین آلات این نهاد فرسوده و ۹۰ درصد آن مربوط به دوران بازسازی بعد از جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به وسعت ۸۵۰ هکتاری شهر قصرشیرین گفت: هزینه نگهداری فضای سبز و جمع آوری زباله و رتق و فتق امور این نهاد با حقوق و مزایای کارکنان ماهیانه، ۴۵ میلیارد ریال هزینه در بردارد که کل درآمد شهرداری قصرشیرین در سال گذشته از محل ماده ۱۰۰ در مجموع به ۶ میلیارد ریال نرسید.

شهردار قصرشیرین گفت: شهرداری یک نهاد خودگردان است که با دریافت عوارض و هزینه صدور پروانه نسبت به واریز حقوق کارکنان، عمران شهری و نظافت محلات و خدمات به کار خود ادامه می‌دهد و با توجه به اینکه شهرداری قصرشیرین ضعیف بوده و هزینه های جاری آن سرسام آور است و منبع درآمدی ندارد نیازمند حمایت و توجه ویژه مسوولان است.

حیدری اضافه کرد: درآمدهای مرزی ما تا یک ماه گذشته در مرزهای پرویزخان و خسروی به سه میلیارد ریال نرسیده و از این رو مسوولان باید در بحث اعتبارات به این شهرستان مرزی نگاه و توجه ویژه ای داشته باشند چون اگر بخشی از درآمدهای مرزی به این شهرستان اختصاص یابد می توان مطالبه های مردم را در حوزه بهسازی فضای شهری، توسعه فضای سبز، رسیدگی به بوستان های شهری، نصب المان و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای مرزنشینان برآورد کرد ولی اکنون عمده مشکل ما در بحث مالی و نداشتن درآمد است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی خیابان ها و معابر از نظر آسفالت، گفت: در مرحله اول ۵۵ میلیارد ریال به روکش آسفالت معابر با اولویت بندی اختصاص یافته است و ابتدا خیابان ها و معابر اصلی و سپس معابر فرعی انجام می شود.

وی با اشاره به بحث اربعین و پروژه های در دست اقدام شهرداری قصرشیرین برای خدمات رسانی به زائران حسینی، گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به این شهرداری اختصاص یافته است که در ردیف محل های مشخص در قالب طرح های مختلف از جمله ساخت سرویس های بهداشتی، احداث راه و سامان دهی پارکینگ ها هزینه می شود.

شهردار قصرشیرین گفت: اربعین فرصتی برای احداث طرح های زیربنایی و عمرانی در شهرستان قصرشیرین به خصوص در حوزه راه سازی و همچنین تجهیز پایانه های مرزی است که به برکت اربعین و حضور زائران سیدالشهدا(ع)، قصرشیرین نیز از این برکت منتفع خواهد شد.

وی با انتقاد از شهرداری های معین قصرشیرین در اربعین سال های گذشته، گفت: انتظار می رود امسال شهرداری های معین قصرشیرین بخصوص شهرداری منطقه ۲۲ تهران به صورت پررنگ در بحث توسعه فضای سبز و ایجاد المان های شهری و زیباسازی چهره شهرقصرشیرین با اقدام های ماندگار ظاهر شود تا مردم مرزنشین قصرشیرین نیز از خدمات این شهرداری برخوردار شوند.

حیدری در ادامه با وجود محدودیت ها و تنگناهای مالی، استاندارد سازی جایگاه سی ان جی، نامگذاری معابر و خیابان ها، جمع آوری سگ های ولگرد در چند مرحله و هرس درختان معابر را از معهم ترین اقدام های شهرداری قصرشیرین بیان کرد و گفت: در صورت تزریق اعتبار به شهرداری قصرشیرین طرح های مهمی در راستای توسعه فضای سبز و احداث بوستان، اجرای روکش آسفالت و احداث و سامان دهی موزاییک فرش معابر شهری و ایجاد مکان های تفریحی و سامان دهی و زیباسازی فضای شهری خواهیم داشت.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی گفت: کار خبرنگاری طاقت فرسا و از طرفی مورد هجمه و انتقاد دیگر افرد جامعه است و خبرنگاران و رسانه ها به عنوان چشم تیزبین و گوش شنوای مردم و مسوولان می توانند برای پیشبرد اهداف جامعه موثر عمل کنند که در این راه خبرنگاران باید جوانب انصاف را رعایت کرده و نقدهایشان سازنده باشد.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد درآمد شهرداری قصرشیرین و کمبود نیروی انسانی، گفت: با قدردانی از همراهی مسوولان خواستار ویژه مقامات استانی و کشوری برای حمایت و مساعدت شهرداری قصرشیرین و رهایی از تنگنای مالی موجود هستیم تا بتوانیم خدمتی در خور مردم قصرشیرین و ایحاد امکانات رفاهی به منظور پیشگیری از مهاجرت مردم منطقه داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر قصرشیرین نیز با قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، گفت: روز خبرنگار در واقع تقدیر از کسانی است که با تحمل سختی ها و مشکلات صدای مردمی هستند که در عرصه دفاع از سرزمین خود کارنامه درخشانی دارند.

« فرزاد قنبری » در ادامه با بیان این حدیث نبوی که «مطالبه گر باشید، حق را بگویید و در این راه هراسی به خود ندهید»، افزود: خبرنگاری شغلی حساس و پر مسئولیت است و خبرنگاران عهده دار و مسئول بیدار کردن جامعه، امید آفرینی و بیان دغدغه های مردم هستند از این رو خبرنگاران باید مطالبه گر و نقاد باشند.

وی از فعالان فضای مجازی خواست تا در کنار مطالبه گری، از درج اخبار و مسایلی که بدون منبع و خلاف واقعیت های موجود در فضای مجازی بیان و بازنشر می شود خودداری کرده و در این راه نیز با بیان واقعیت ها و شفاف سازی، روشنگری کنند.

رییس شورای اسلامی شهر قصرشیرین گفت: ما در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خادم مردم مرزنشین قصرشیرین به عنوان مرزداران نظام جمهوری اسلامی هستیم و این قول را به مردم می دهیم که برای انعکاس و احصای مشکلات و مسایل مردم شبانه روز خدمت کنیم.

در پایان این نشست خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیز به بیان مهم ترین مطالبه های شهروندان در رابطه با مسایل شهری پرداختند و سپس با اهدای لوح از تلاش های آن ها از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر قصرشیرین تجلیل شد.

شهرداری قصرشیرین با ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی نیازمند توجه مسئولان است

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha