روزانه بیش از ۲ میلیون لیتر نفتگاز در منطقه زنجان توزیع می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: روزانه به طور میانگین بالغ بر ۲ میلیون لیتر نفتگاز در سطح این منطقه تامین و توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید حبیبی روز دوشنبه در بازدید گروه معین از نواحی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه زنجان با اشاره به افزایش مصرف نفتگاز در حوزه حمل و نقل، افزود: نفتگاز در بخش های مختلف از جمله جا به جایی مسافر و کالا از طریق جاده ها مصرف می شود.
وی تحقق حقوق شهروندی، سازگاری با محیط زیست، افزایش راندمان سوخت خودروها و همچنین افزایش طول عمر متوسط ناوگان حمل و نقل را از مزایای استفاده از این فرآورده عنوان کرد.
حبیبی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و اهمیت تامین سوخت بخش کشاورزی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۴۱ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: این سهمیه سوخت به ادوات، ماشین آلات کشاورزی، واحدهای مرغداری، دامداری، گلخانه ها، چاه های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تاسیسات مصرف کننده سوخت تخصیص یافته است.
گروه معین اصلی منطقه متشکل از مدیر منطقه، معاون بازرگانی روسا و کارشناسان واحدهای اداری و مالی، بازرسی، برنامه ریزی، مهندسی فرآورده ها، حراست و روابط عمومی است که به صورت فصلی از تمامی نواحی، انبارهای نفت و مراکز سوختگیری هواپیمایی استان بازدید به عمل می آورد.

حبیبی همچنین با اشاره به مهلت ثبت نام برای گاز سوز شدن خودرو (گاز مایع LPG)، گفت: متقاضیان گاز سوز شدن خودروهای شخصی در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گاز سوز ثبت نام کنند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های فرآورده های نفتی منطقه زنجان افزود: شهروندان زنجانی برای گاز مایع سوز شدن خودروهای شخصی خود و استفاده از گاز ال پی جی ( LPG ) تا پایان مرداد فرصت دارند با مراجعه به سامانه اطلاعات جامع خودروهای گاز سوز به نشانی irngv.mimt.gov.ir ثبت نام کنند.
حبیبی با بیان اینکه با هر کد ملی می توان فقط برای یک خودرو ثبت نام کرد، اظهار داشت: مالکانی که بیش از یک خودرو ال پی جی سوز دارند می توانند به مراکز توزیع در شهرستان های خود مراجعه و با تحویل مدارک، ثبت نام خود را تکمیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که خودروی آنها گاز مایع ال پی جی مصرف می کنند برای دریافت سهمیه ماهانه سوخت به همان نشانی اینترنتی ذکر شده مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان همچنین از توزیع الکترونیک بالغ بر سه هزار تن گاز مایع در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
حبیبی یادآور شد: چهار باب تاسیسات توزیع گاز مایع و ۱۲۰ عامل مجاز در استان زنجان در حال خدمت رسانی هستند که در سه ماهه اول سال جاری، سه هزار تن گاز مایع را با زیرساخت الکترونیکی و در قالب سامانه سدف در استان زنجان توزیع کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت صحیح جامعه هدف، خانوارهای روستایی فاقد گاز طبیعی جزو اولویت شرکت ملی پخش هستند که بر اساس ثبت نام انجام شده در سامانه سدف در بازه زمانی یاد شده گاز مایع مورد نیاز در بین این خانوارها به صورت ماهیانه و همچنین اصناف، مشاغل و کارخانجات توسط عاملین مجاز توزیع شده است.
حبیبی با تشکر از همراهی مردم و مصرف کنندگان گاز مایع بیان کرد: از مصرف کنندگان در بخش خانوار و اصناف که تاکنون در سامانه ثبت نام نکرده اند، درخواست می شود به منظور تسهیل در دریافت گاز مایع در اسرع وقت با مراجعه به سایت newtejaratasan.ir نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: طی سال گذشته به منظور کمک به مدیریت مصرف گاز طبیعی و رفع مشکل ناترازی تولید و افت فشار در روزهای سرد زمستانی و همچنین پایداری مصرف برق در استان زنجان بالغ بر ۱۳۰ میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه های سلطانیه و آریان زنجان ارسال شده شده است.
حبیبی افزود: سوخت اصلی نیروگاه مذکور گاز طبیعی است ولی به جهت پایداری جریان گاز طبیعی و برق بخش خانگی در برخی از مقاطع زمانی در طول سال از نفتگاز به عنوان سوخت جایگزین استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی دقیق ، صرفه جویی بیش از پیش انرژی و یاری شهروندان عزیز روزهای گرم سال را نیز پشت سر بگذاریم.
حبیبی تصریح کرد: هیچ مشکلی پیرامون ذخیره سازی و ارسال فرآورده های نفتی به نیروگاه ها و سایر صنایع سنگین و سبک استان وجود ندارد و کلیه مصرف کنندگان می توانند از فصل تابستان نسبت به خرید و ذخیره سازی سوخت زمستانی خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha