۷۶۴ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم پیش‌ثبت‌نام کردند/ زاهدان رکورددار متقاضیان

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۷۶۴ نفر از متقاضیان این استان در پیش ثبت نام الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان در حمله تروریستی حرم شاهچراغ، با بیان اینکه ۷۶۴ نفر از سیستان و بلوچستان در پیش ثبت نام الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند، تاکید کرد: از این میزان ۸۵ درصد مرد و ۱۵ درصد خانم هستند.

وی بیان کرد: در این دوره نسبت ثبت نامی در مقایسه با دوره پیشین ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: از بین متقاضیان ۹ نفر دارای مدرک کاردانی، ۶۶ نفر مدرک کارشناسی، ۱۲ نفر مدرک حوزوی، ۵۶۰ نفر مدرک ارشد و ۱۱۷ نفر مدرک دکتری دارند.

وی اظهار کرد:همچین از حوزه ایرانشهر ۱۲۴ نفر، خاش ۷۰ نفر، زابل ۱۴۷ نفر، زاهدان ۲۸۹ نفر، سراوان ۴۹ نفر و از حوزه انتخابی چابهار ۸۵ نفر در پیش ثبت نام نام نویسی کرده اند که با این تفاسیر زاهدان بیشترین و سراوان کمترین آمار متقاضیان را داشته است.

شریفی با محکومیت حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ گفت: اینکه این حمله توسط داعش برای دومین بار در این مکان رخ می‌دهد و مردم مورد هدف هستند نشان از آن دارد که در ۲ دهه اخیر جریان تکفیر در سیستان و بلوچستان نتوانسته آن طور که باید برای خود یارگیری کند با وجود تلاشی که انجام داده اما موفق نشده‌اند.

وی افزود: بصیرت و هوشیاری مردمان این دیار و اصالت شیعه و سنی باعث شد تیر دشمن به سنگ بخورد.

این مسوول ادامه داد: اسرائیلی ها تمام توان خود را برای ایجاد ناامنی در حوزه عقیده انجام می‌دهند و هدف اصلی اتاق های فکر عملیات هایی از این دست ایجاد دوگانگی بین شیعه و سنی بوده و جریان تکفیری به دنبال ایجاد گسل های قومی و مذهبی است، باید بصیرت و هوشیاری خود را ملت همچون گذشته حفظ کنند.

وی گفت:در راستای برگزاری باشکوه انتخابات چهار کلید واژه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سالم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است مدنظر قرار گرفته و راهبرد و رویکرد اساسی و مهم ما در این رقابت بزرگ سیاسی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha