موج انزجار و محکومیت گروه‌های مختلف فارس از حمله کوردلانه به شاهچراغ (ع)

شیراز – ایرنا – امروز گروه‌های مختلف فارس از هنرمندان و جامعه کشاورزی تا روحانیت حمله کور تروریستی به سومین حرم اهل بیت (ع) را محکوم و اعلام انزجار کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، غروب دیروز (یکشنبه) یک تروریست تکفیری با سلاح گرم وارد حرم مطهر احمدبن موسی (ع) شد و خادمان و زائران این آستان مقدس را به تیر بست. به دنبال این حمله کور تروریستی یک خادم حرم به فیض شهادت رسید و ۹ نفر مصدوم و مجروح شدند.

امروز گروه‌ها و نهادهای مختلف فارس این اقدام تروریستی را محکوم و از عاملان آن اعلام انزجار کردند.

هنرمندان فارس: ما با این خون‌ها بیدارتر و زنده‌تر خواهیم شد

سازمان بسیج هنرمندان فارس با انتشار بیانیه‌ای در این ارتباط موضع گرفت و گفت: اینان هرگز نخواهند فهمید، ما با این خون‌ها بیدارتر و زنده‌تر خواهیم شد و بدون تردید دل‌هایمان را در پناه این خاندان باکرامت، آذین بسته‌ایم.

در ادامه بیانیه بسیج هنرمندان این استان آمده است: چه دردآور و جانگداز است که دوباره حرم را غرق خون ببینی و اشک بریزی؛ دوباره در حریم مهربانانه شاهچراغ(ع)، نظاره‌گر آماج تیر خصم باشی و بغض‌های در گلو مانده را هویداسازی.

دستان پلید استکبار دون، این بار نیز در محّرم الحرام ،حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم ،حضرت شاهچراغ(ع) را مورد اهانت قرار داده و جمعی از زائرین و خادمین این بقعه متبرکه را به خاک و خون کشاندند.

به‌راستی که چراغ‌های این مضجع مطهر چشمان این کوردلان را آزار می‌دهد و وجودشان را به آتش کشانده است.

اینان هرگز نخواهند فهمید، ما با این خون‌ها بیدارتر و زنده‌تر خواهیم شد و بدون تردید دل‌هایمان را در پناه این خاندان باکرامت، آذین بسته‌ایم.

جامعه هنرمندان و سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس، در پیِ اقدام تروریستی و به خاک و خون کشاندن جمعی از بهترین بندگان خدا ، آن هم در حریم معرفت الهی، ضمن تبریک و تسلیت به ساحت مقدس امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت امام‌حسینی و عاشورایی ایران اسلامی، بویژه مردمان پاک‌نهاد فارس، اقدام شنیع و غیرانسانی جماعتی کوردل که در واقع عاملین استکبار پلیدند را محکوم دانسته و خواستار مجازات عاملین و آمرین این اقدام ناجوانمردانه است.

یادآوری دوباره ضرورت برنامه ریزی امنیتی وساماندهی پیرامون حرم

جامعه روحانیت فارس نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک با نماینده ولی فقیه در این استان ضمن محکومیت این اقدام تروریستی اعلام کردند که برخورد قاطع و پشیمان کننده نسبت به عاملان و حامیان این اقدام فجیع مورد درخواست عموم ملت مقاوم و خانواده معظم آسیب دیده از مسئولان امنیتی و قضائی است.

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن اعلام همدردی با مردم شیراز، بیان شده است: بار دیگر ضرورت سامان دهی فضای پیرامونی حرم مطهّر ، طراحی و برنامه ریزی امنیتی بافت اطراف آن بقعه مبارکه و تقویت امکانات امنیتی پیرامون آن را به مدیران مربوطه یادآور می‌شویم .

اشد مجازات تروریست‌های کوردل، خواسته مسجدی‌های فارس

مسجدی‌های فارس نیز با صدور پیامی حمله به خانه امن اهل بیت (ع) در شیراز را محکوم کردند و اشد مجازات را برای عاملان تروریست خواستار شدند.

در بیانیه‌ای که کانون‌های مساجد فارس عصر دوشنبه منتشر کردند آمده است: بار دیگر آستان مقدس فرزند امام هفتم (ع)؛ حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مورد هجوم ددمنشانه یزیدیان زمان و دشمنان قسم خورده گشت و جنایتی رقم خورد که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از خادمان و زائران این آستان مقدس شد.

مسجدی های فارس در بخش دیگری از بیانیه خود نوشتند: بی گمان این حرکت های شوم و غیرانسانی از سوی داعش و ایادی آن کور، بی نتیجه و محکوم است و این حرم مطهر همچنان و تا همیشه مامن، ملجا و پناهگاهی امن برای خسته دلان، دلسوختگان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

جامعه کشاورزان فارس: حمله به شاهچراغ (ع) نشان از عجز دشمنان در تقابل با انقلاب اسلامی دارد

رئیس و دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی فارس دیگر نهادی بود که به نمایندگی از این قشر تولیدکننده و اثرگذار بیانیه دادند و ضمن محکومیت حمله تروریستی به خادمان و زُوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع)، گفتند: بی شک این اقدام بی‌گمان نشان از عجز و ناتوانی دشمنان در تقابل با انقلاب اسلامی دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی شک ملت شریف ما همچون گذشته، با ایستادگی و دفاع از آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه‌ی راه خود در مسیر ایثار و شهادت پایمردی خواهند کرد.

صبح امروز نیز تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) با انتشار بیانیه‌ای اظهار کرد: کوردلان تکفیری و بازیچه‌های فریب خورده و مزدور استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل که اکنون در حضیض ذلت و خشم مقدس میلیون‌ها انسان حق‌طلب و پاکباخته در سراسر جهان گرفتار آمده‌اند، آرزوی خام و شیطانی خود را در کوتاه آمدن مردم رشید، زنان و مردان و جوانان خداجوی ایران اسلامی از آرمان های الهی و ارزش های انسانی و استقلال گران‌سنگ خود به گور خواهند برد.

حجت الاسلام کلانتری در این بیانیه تاکید کرد: هیهات که این‌گونه حرکات ذلیلانه بتواند در عزم و پایمردی این مرز و بوم در نیل به اهداف بلند انقلاب اسلامی و ارتقاء میهن به قله های رفیع عزت و افتخار خللی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون یک نفر شهید و ۹ نفر مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha