توزیع برق دامغان ۱۱۷ میلیارد طرح آماده بهره‌برداری دارد

سمنان- ایرنا- مدیر توزیع برق دامغان گفت: هفت طرح عمرانی در حوزه صنعت توزیع برق این شهرستان با هزینه‌کرد ۱۱۷ میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدحسین ترابی در نشست با خبرنگاران افزود: طرح احداث ۲۵۰ متر شبکه فشارمتوسط و ۲ دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۳۰۰ کیلوولت آمپر به ارزش چهار میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: طرح توسعه ۲۵۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی و تعویض ۲ دستگاه ترانس در مجموع با ظرفیت ۳۰۰ کیلوولت آمپر در روستاهای ابوالبق، قلعه آقابابا و شهرک تازه‌احداث قدرت آباد با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال در این شهرستان آماده ارایه خدمت به شهروندان است.

وی با اشاره به این که طرح بهینه سازی ۳۰۰ متر شبکه و تعویض پایه ها جهت بهبود روشنایی معابر میدان امام حسین(ع) تا میدان پسته با هزینه چهار میلیارد و ۲۴ میلیون ریال آماده افتتاح است، افزود: طرح احداث ۲ هزار و ۲۳۵ متر شبکه فشارمتوسط هوایی و زمینی و نصب یک دستگاه سکسیونر توسعه فیدر جدید پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه با اعتبار ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال، ازجمله طرح هایی است که درهفته دولت آماده بهره برداری است.

وی با بیان این که طرح بهینه سازی و تبدیل ۱۰ هزار و ۶۰۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی سیمی به کابل خودنگهدار در روستاهای برم، مهماندوست، حسین آباد دولاب و جزن به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال بهره برداری می شود، تصریح کرد: طرح تعویض دستگاه های لوازم اندازه گیری جهت تجهیزات هوشمندسازی شبکه با هزینه ۵۱ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال، از دیگر طرح های قابل افتتاح به شمار می رود.

مدیر توزیع برق دامغان اظهار داشت: طرح اصلاح و بهینه سازی و تقویت ۱۸ دستگاه ترانس پست های هوایی جهت تامین برق متقاضیان به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال در هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

۴۵ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش صنعت مصرف می‌شود و این بخش حدود ۱.۵ درصد از مشترکان را شامل می‌شود. پاداش همکاری سال گذشته برای مدیریت مصرف در تمام تعرفه‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که حدود ۹ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

به گزارش ایرنا، ۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha