۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85199810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان مشارکت مردم، عنصرِ اصلی در انتخابات پیشِ روست

اصفهان_ایرنا_دبیر جامعه اسلامی مهندسین اصفهان گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است، لذا میزان مشارکتِ مردم رُکن رکین انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سالجاری است.

به گزارش ایرنا، رسول حامدیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نظام جمهوری اسلامی مُبتنی بر مردم‌سالاری است زیرا ارکان حکومت ما بطور مستقیم یا غیرمستقیم بر پایه همین مولفه در کنار حکومت دینی انتخاب می‌شود.
وی افزود: وقتی مشارکت مردم بالا باشد؛ مجموعه قوای سه‌گانه نیز با پشتوانه بهتری می‌توانند حرکت کنند زیرا دشمن بدنبال تهدید و تضعیف نظام اسلامی است و ما نباید این فرصت را به آنها بدهیم.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین اصفهان تصریح کرد: میزان مشارکت عنصر اصلی انتخابات آینده است و جامعه اسلامی مهندسین نیز بر این مساله تاکید دارد زیرا زیرساخت اصلی انتخاب نمایندگان مجلس بستگی مستقیم به حضور مردم دارد.
وی ادامه داد: میزان حضور و مشارکت مردم در این دوره از انتخابات مجلس باید بیش از ۶۰ درصد باشد و این در حالیست که احزاب نقش بسیاری موثری در ترغیب و تشویق مردم برای حضور در این عرصه دارند.
حامدیان در باره نقش احزاب و پشتیبانی آنها از افراد اصلح در انتخابات گفت: احزاب نقش مهمی در فرستادن نماینده اصلح به مجلس دارند اما در حال حاضر به جرات می‌توان گفت که در کشور ما، احزاب فعال به معنای واقعی انگشت شمارند.

وی اظهار عقیده کرد که ۱۲۰ حزب در کشور مجوز فعالیت دارند که وظایف خود را بخوبی انجام نمی‌دهند.
حامدیان بیان داشت: منظور از احزاب غیرفعال، تشکل‌های یک‌ شبه باند قدرت و سیاست هستند که قبل از انتخابات از هر دو گرایش چپ و راست دور هم جمع می شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند که البته این احزاب به جامعه و مردم نیز ضربه می‌زنند.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین اصفهان تاکید کرد: احزاب واقعی، احزابی‌ هستند که در طول سال فعال و به تربیت کادر، نیروسازی و فرهنگ سازی اشتغال دارند و طبیعی است که موقع انتخابات نیز اظهارنظر کنند ولی کشور ما، چنین احزاب فعالی کم دارد.
وی افزود: در نظام انتخابات، احزاب واقعی باید پاسخگوی مردم و فهرست مُنتخب خود باشند و از افراد کارآمد پیروی کنند.
حامدیان تصریح کرد: اگر فهرست افراد مُِنتخب بسته نشود و کاندیداها بصورت مُنفرد حضور پیدا کنند، انتخاب فرد اصلح از بین یک جمع ۲۰۰ نفره برای مردم سخت می‌شود و احتمال اینکه افراد ناکارآمد نیز وارد مجلس شوند، فزونی خواهد یافت.
وی در باره نمره خود به کارنامه نمایندگان فعلی اصفهان که از حمایت جامعه اسلامی مهندسین نیز برخوردار بودند، گفت: ما در حال ارزیابی ملی و استانی و ارائه گزارش عملکرد نمایندگان فعلی مجلس هستیم اما همچنان معتقدیم که با همه کاستی‌های نمایندگان،همچنان ورود احزاب برای انتخاب نمایندگان شایسته در مجلس ضروریست.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین اصفهان گفت: ما نباید مردم را سردرگم انتخاب افراد کنیم بلکه باید در پرتو پشتوانه‌ احزاب برای جلب مشارکت و رای مردم، جلوی انتخاب‌های بدون شناخت را بگیریم.
وی تصریح کرد: هرچند معتقدیم یک نماینده چهار سال در مجلس بوده و توانسته است تجربیات زیادی بدست آورد که فرد جدید چنین اندوخته‌ای ندارد با این وجود پس از ارزیابی خروجی نمایندگان فعلی مشخص می‌شود که آیا باید بازهم مورد حمایت ما قرار بگیرند یا فرصت به فرد جدیدی سپرد.
حامدیان بیان داشت: باید نقصان نمایندگان مجلس در ادوار گذشته برطرف شود و انتخاب به سمت افراد کارآمد،متخصص و مردمی پیش برود و تشکل‌های واقعی نیز باید به دور از شعار محوری در این زمینه ورود پیدا کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سالجاری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha