۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85199860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش آسیب‌های اجتماعی از کارکردهای دولت سیزدهم است

خمین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از کارکردهای دولت اثر بخش سیزدهم است و سازمان بهزیستی نیز به عنوان آرمان انقلاب در این زمینه در ابعاد حمایتی و مداخله جویانه تخصصی فعالیت می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمود حسین آبادی روز سه شنبه در آیین رونمایی از سند عملیاتی برنامه‌های پیشگیری و ساماندهی معتادان متجاهر خمین، افزود: اعتیاد پس از فقر، بحران های زیست محیطی و هسته‌ای،چهارمین علت مرگ و میر در دنیا است.
وی ادامه داد: ۷۵ درصد از عوامل طلاق و خشونت‌ها اعتیاد است و علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: آموزش و بازپیوند اجتماعی نقش مهمی در کاهش و حذف اعتیاد دارد.

حسین آبادی با اشاره به اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان خمین کلانتر محور باشد، اظهار کرد: هم افزایی و همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی سبب خروج معتادان متجاهر از چرخه حمایتی می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خمین نیز در این آیین گفت: خمین دارای ۲ کمپ ترک اعتیاد فعال است و ۱۶۷ معتاد در پنج ماهه نخست امسال از خدمات این کمپ‌ها استفاده کردند.

امیر حجت نوروزی ادامه داد: مرکز دی آی سی در خمین ظرفیت خدمات دهی به ۱۵ نفر را دارد و باید جانمایی جدیدی برای این مرکز در شهرستان انجام شود.

وی یادآور شد: ۱۰ درصد از معتادان استان مرکزی، زن هستند.

نوروزی بیان کرد: سند عملیاتی برنامه‌های پیشگیری و ساماندهی معتادان متجاهر خمین به مسئله پیشگیری اولیه توجه ویژه‌ای دارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت دوباره مرکز ماده ۱۶ در این استان در هفته جاری گفت: این مرکز به طور رسمی در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی خمین نیز در این آیین گفت: سند عملیاتی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و ساماندهی معتادان متجاهر خمین با هدف انسجام بخشی به اقدامات دستگاه های متولی، تعریف و دستیابی به آمار دقیق معتادان متجاهر، هدفمندسازی هزینه کرد اعتبارات، توانمندسازی معتادان برای بازگشت به جامعه و سنجش توانمندی ادارات برای اجرای طرح از اهداف این سند است.

جواد حمزه لو ادامه داد: شرح وظایف هر دستگاه متولی، عملیاتی کردن سند در حوزه‌های پیشگیری، ساماندهی و توانمندسازی، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و دستیابی به محتوای آموزشی از ویژگی‌های این سند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha