۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85199886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر سه هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی خراسان‌شمالی مراجعه کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از مراجعه سه هزار و ۲۷۰ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع و به‌ منظور انجام معاینات،‌ بررسی صدمات و تعیین خسارت به مراکز درمانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نورس روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت؛ ۲ هزار و ۲۵۹ نفر مرد و یکهزار و ۱۱ نفر زن با ادعای مصدومیت در نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: همچنین یکهزار و ۲۸۲ نفر مرد و ۶۳۹ نفر زن که در سانحه های رانندگی مصدوم شده بودند نیز مورد معاینه قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در ادامه با مقایسه آمار چهار ماهه نخست سالجاری به سال گذشته گفت: در این مدت؛ معاینه زنان مصدوم تصادفات پنج درصد و مردان ۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

وی ادامه داد: مصدومان نزاع در صدر مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی قرار دارند و شمار زنان معاینه شده با ادعای مصدومیت در چهار ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد و شمار مردان ۱۶ درصد افزایش یافت.

نورس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مصدومان تصادفات رانندگی در استان گفت: چهارماهه امسال شمار مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به پزشکی قانونی استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین علت درگیری در خراسان شمالی مربوط به مشکلات شخصی میان طرفین است که عمدتا ریشه در مسایل اقتصادی و فرهنگی دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha