نزاع در خراسان‌شمالی ۱۶.۳ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی گفت: بهار امسال ۲ هزار و ۴۲۱ نفر با ادعای مصدومیت در نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶.۳ درصد افزایش دارد.

محمدرضا نورس روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه ماهه نخست سالجاری یک هزار و ۶۹۹ مرد و ۷۲۲ زن با موضوع نزاع و درگیری به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

وی افزود: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۸۰ نفر با ادعای مصدومیت در نزاع مورد معاینه قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: از ۲ هزار و ۴۲۱ نفر مراجعه کننده با ادعای مصدومیت به پزشکی قانونی استان، ۸۳۵ نفر در فروردین ماه، ۷۳۶ نفر در اردیبهشت ماه و ۸۵۰ نفر در خرداد ماه سالجاری مورد معاینه قرار گرفتند.

نورس خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در زمینه آمار نزاع نسبت به جمعیت در رده ۶ استان های کشور قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی یادآور شد: براساس سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور معمولا بیشترین ثبت مصدوم معاینه شده نزاع مربوط به تابستان است.

به گزارش ایرنا بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین علت درگیری در خراسان شمالی مربوط به مشکلات شخصی میان طرفین است که عمدتا ریشه در مسایل اقتصادی و فرهنگی دارد.

کارشناسان و مسوولان اعلام می کنند که خویشتن‌داری و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات از راهکارهای مهم برای مقابله و پرهیز از نزاع خیابانی در جامعه است.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha