یک درصد اعتبارات هزینه‌ای ادارات چهارمحال و بختیاری به فعالیت‌پژوهشی اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی این استان به‌میزان حدود ۱۰ میلیارد ریال برای انجام فعالیت‌های پژوهشی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شهریارپور عصر چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در راستای هزینه‌کرد این اعتبارات با مشارکت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پژوهشگران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان ۸۲ عنوان اولویت پژوهشی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، آب، محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی و سلامت تعیین شده که با تصویب شورا مبنای ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای پژوهشی استان در سال‌جاری قرار خواهند گرفت.
وی افزود: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اعتبارات قابل‌توجهی به طرح‌های آب‌رسانی، راه‌های ارتباطی، ورزشی، علمی، فرهنگی و سایر طرح‌های استان اختصاص داده شد که شرایط بسیار مطلوبی را در عملیات اجرایی طرح‌ها ایجاد کرده است و اُمید می‌رود با تسریع در تخصیص باقی‌مانده اعتبار مصوب، طرح‌ها و پروژه‌های یاد شده براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده تکمیل و بهره‌برداری شود.
شهریارپور تصریح کرد: جذب و هزینه‌کرد اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری باعث تحول در حوزه‌های مختلف استان به‌ویژه ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، رشد تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته دولت سال‌جاری یادآور شد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند علاوه بر برنامه‌ریزی برای افتتاح طرح‌های تکمیل شده، اطلاعات طرح‌های خود را در سامانه منتاک ثبت کنند، چرا که اطلاعات این سامانه مبنای اختصاص اعتبارات تکمیلی برای طرح‌های نیمه‌تمام خواهد بود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این نشست یک‌هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۷۲ طرح دارای ماهیت استانی مصوب شد.
شهریارپور گفت: امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری برنامه عملیاتی و اجرایی این شورا در سال‌جاری ارائه و مصوب شد که براساس آن اقدامات مهمی برای گسترش سرمایه‌گذاری، بهبود تولید و ارتقای سهم استان از تولید ملی، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری، توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی، رونق شاخص‌های اقتصادی و دیگر مسائل مربوط به توسعه استان در نظر گرفته شده است.
چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha