بیش از ۲ هزار گردشگر تابستانی در مدرسه‌های آستارا اسکان یافتند

آستارا- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: ۲ هزار و ۷۳۶ نفر از گردشگران فرهنگی در قالب ۵۲۵ خانوار در جریان تعطیلات تابستانی در مدرسه‌های این شهرستان اسکان داده شدند.

به گزارش ایرنا، بیژن خالقوردی‌پور جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶ باب مدرسه با ۴۱ کلاس درس از نوع درجه الف مجهز به امکاناتی مانند یخچال، پتو، پنکه، دوش آب سرد و تلویزیون به عنوان مجری اسکان تعطیلات تابستانی فرهنگیان در آستارا در نظر گرفته شد.

وی ارائه خدمات شبانه‌روزی به گردشگران فرهنگی از سوی خانه معلم این شهرستان با ۶ اتاق و ۲۱ تخت در تعطیلات تابستانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۵۲۵ نفر نیز تا کنون در خانه معلم واقع در خیابان فارابی آستارا اسکان داده شدند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به ۲۰ نفر عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان در آموزشگاه استثنایی عدالت، بیان کرد: بیشترین مسافران این ستاد از یکم مرداد تا کنون به ترتیب از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل بوده‌اند.

وی در ادامه از توزیع ۲۰ هزار عدد بروشور راهنمای اماکن اقامتی و گردشگری با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگردی آستارا خبر داد و عنوان کرد: فرآیند پذیرش و اسکان گردشگران فرهنگی تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و در صورت تمدید این مهلت زمانی، موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا که از جاذبه‌های گوناگون طبیعی، تاریخی و تجاری برخوردار است، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha