بیش از پنج هزار مامور پلیس امنیت زائران اربعین را در استان کرمانشاه بر عهده دارند

کرمانشاه – ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام آغاز رسمی ماموریت تامین نظم و امنیت اربعین حسینی، گفت: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نیروی پلیس برای تامین امنیت و نظم ترافیکی اربعین در انتظامی استان کرمانشاه بکارگیری شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سردار «مهدی حاجیان» روز شنبه در مراسم افتتاحیه تامین نظم و امنیت همایش بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: ما امروز همایش بزرگ خادمین انتظامی را برگزار کردیم که این همایش در واقع به منظور اعلام آمادگی برای خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی افزود: کرمانشاه درگاه ورودی کربلای معلی بوده و مسیرهای استان ایلام هم از همین گذرگاه است و معابر در استان کرمانشاه به یک کانال تبدیل می شود، در واقع در استان کرمانشاه بیش از ۶۳۸ کیلومتر جاده به سمت خسروی داریم ، که با آمادگی کامل معابر را هم پوشش انتظامی و هم پوشش ترافیکی خواهیم داد.

این مقام انتظامی تصریح کرد : ۷۰ درصد از معابر استان کرمانشاه در مسیر تردد زوار است ، که از ورودی شهر کنگاور آغاز شده و تا شهرهای مختلف از جمله صحنه ، کرمانشاه و نهایتا مرز خسروی ادامه پیدا می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: بیش از ۴۱ توقفگاه در مسیر تردد زوار ایجاد شده که کاملا تحت پوشش امنیتی و انتظامی قرار دارد، ضمن اینکه تمام پارکینگ های مسیر نیز تحت پوشش انتظامی قرار گرفته است.

سردار حاجیان با بیان اینکه زیرساخت ها را تا نقطه صفر مرزی برده ایم ، ادامه داد: این آمادگی را داریم تا در صورت افزایش تردد زوار، تعداد گیت ها را به ۱۰۰ گیت افزایش دهیم.

وی در زمینه صدور گذرنامه هم بیان داشت: امسال از همه زوار درخواست کردیم که از طریق اپلیکیشن پلیس من و سامانه های اینترنتی در اختیار برای صدور گذرنامه ویژه اربعین اقدام کنند ، ضمن اینکه در چهار راه راهنمایی و رانندگی شهر کرمانشاه هم مکانی را برای صدور گذرنامه اختصاص داده ایم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تا امروز ۱۸ هزار مدارک ویژه اخذ گذرنامه از متقاضیان دریافت شده است و در این زمینه کارهای مربوطه برای صدور به انجام رسیده ؛ که کمتر از ۷۲ ساعت پس از دریافت مدارک به دست متقاضیان عزیز خواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز و با برگزاری این همایش ، خدمت رسانی انتظامی به زوار اربعین در استان آغاز شد ، خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نیرو را در اختیار این همایش بزرگ قرار داده ایم ، اما نکته قابل توجه این است که اکثر کارکنان ما با علاقه و انگیزه و بصورت داوطلبانه در این ماموریت حضور پیدا کرده و باوجود سختی کار ، نگاه متفاوتی به این ماموریت دارند.

سردار حاجیان اضافه کرد: من خدمت مردم عزیز عرض می کنم که انتظامی استان کرمانشاه به عنوان خدمتگزار زوار آمادگی کامل داشته و به فضل خداوند بزرگ هیچ مشکل خاصی در حوزه امنیت و نظم ترافیکی اربعین نخواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha