بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال در حوزه درمان مهاباد هزینه شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال در بخش نوسازی و توسعه زیرساخت‌های درمانی این شهرستان جذب و هزینه شده است.

امید صادق امیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نوسازی بخش‌های مختلف بیمارستان مهاباد شامل تاسیسات، شبکه فاضلاب، چیلر، بخش‌های بستری و همچنین نوسازی سرویس‌های بهداشتی بخش‌های بستری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید سه چیلر برای بیمارستان و همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم برای خرید CSR (دستگاه استریل) هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: در چند ماه گذشته ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای دیوارکشی دانشکده پرستاری و هفت میلیارد ریال نیز برای آمفی تئاتر این دانشکده جذب شده است.

صادق امیری در ادامه از ساماندهی حیاط بیمارستان خبر داد و گفت: به زودی حیاط نیز ساماندهی می‌شود و در چند روز آینده عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام حوزه درماتن و پزشکی، احداث پایگاه دومنظوره مرکز جامع سلامت و پایگاه اورژانس صبا در محله شهرک کارمندان است که برای بخش شمال شهر ضروری است، همچنین سه میلیارد تومان اعتبار هم برای پایگاه اورژانس وسوکند جذب شده است.

صادق امیری با بیان اینکه پنج میلیارد تومان اعتبار در حوزه اعتبارات شهرستانی جذب شده است، یادآور شد: با جذب اعتباراتی ویژه، آزمایشگاه مرکزی نیز به مرکز جامع سلامت بهداشت شافعی انتقال خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مراکز شیمی درمانی، خانه بهداشت ترشکان، کیسه‌لان و مرکز صبا جزو پروژه‌هایی است که در روزهای آینده افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شوند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha