استقرار روزانه ۱۹۰ نفر از کارکنان بخش بهداشت کشور در مهران

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی روزانه ۱۹۰ نفر از کارکنان بخش بهداشت سراسر کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار در مرز مهران مستقر می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکونهاد روز یکشنبه در پنجمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به آمادگی کامل نیروهای بهداشتی برای خدمات رسانی مطلوب به زائران، اظهار کرد: روزانه بیش از ۱۹۰ نفر از پرسنل بهداشتی سراسر کشور که در مرز مهران مستقر می شوند.

وی افزود: این تعداد از کارکنان بخش بهداشت در کشور خدمات بهداشتی به زائران در مرز مهران ارائه خواهند کرد.

نیکونهاد بیان کرد: همچنین کلیه نیروهای بهداشتی شبکه‌های بهداشت و درمان ۱۲ شهرستان استان در حال آماده‌باش کامل هستند و در صورت نیاز به مرز مهران اعزام می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در خصوص تدارکات و پشتیبانی نیروها در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیقی در صورت تدارکات و پشتیبانی صورت گرفته و نیروهای درمانی در ۲۲ واحد مسکونی مستقر خواهند شد و در این خصوص دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

خلیل شوهانی افزود: قرارداد تهیه غذا برای نیروهای بهداشتی و درمانی مستقر در مرز بین‌المللی مهران با آشپزخانه خصوصی منعقد شده است که کارشناس‌های تغذیه و بهداشت به طور روزانه بر این فرآیند نظارت دارند که سلامت مواد غذایی مورد تأیید باشد.

رسول دشتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ قلم دارو شامل داروهای قلب، گوارش، تنفس، چشم و ... در داروخانه‌های مستقر در شهر مهران در صورت تأیید پزشک و داشتن نسخه الکترونیکی به مراجعین ارائه می شود که این داروخانه‌ها در مرکز فوریت‌های پزشکی مرز مهران و بیمارستان‌های صحرایی تعبیه شده‌اند و احتمالاً بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۱۴۰ آمبولانس، ۱۴ اتولانس، ۱۸ موتورلانس و سه بالگرد هوایی در سطح استان در ۴۹ پایگاه مستقر خواهند شد و ۶۵۰ نیروی فوریت پزشکی کار خدمات رسانی را انجام خواهند داد.

۶۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران در جنوب استان ایلام تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha