۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85205292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: افزایش ۲۵ درصدی حضور زائران اربعین در اندیمشک پیش‌بینی می‌شود

دزفول – ایرنا – سرپرست فرمانداری اندیمشک گفت: اربعین امسال حضور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در اندیمشک پیش بینی شده است که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی دارد.

یوسف زمانی اصل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند برپایی موکب‌های اربعین شهرستان اندیمشک آغاز شده است، افزود: ۱۰۰ موکب‌ در این شهرستان از یکم تا بیستم شهریور همزمان با ششم تا ۲۵ صفر برپا می‌شود و از زائران اربعین حسینی به مدت ۲۰ روز پذیرایی می‌کنند.

وی میزبانی از زائران اربعین حسینی را افتخاری بزرگ برای مردم اندیمشک دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۲ میلیون زائر در این شهرستان حاضر شدند که با توجه به پیش بینی افزایش نیم میلیون نفری زائران تمام دستگاه‌ها و امکانات اندیمشک برای میزبانی هرچه بهتر زائران بسیج می‌شوند.

سرپرست فرمانداری اندیمشک حضور میلیون‌ها زائر اربعین در این شهرستان را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی در کنار کمک به موکب‌ها برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین نسبت به انجام کار منسجم فرهنگی برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه اندیمشک دروازه ورودی کربلایی ایران برای زائران اربعین حسینی است، ادامه داد: مردم ولایتمدار اندیمشک اربعین سال گذشته حماسه‌ای ماندگار برای خدمت به زائران اربعین حسینی رقم زدند و امسال نیز این حماسه سازی در ابعاد بزرگتر ادامه خواهد داشت.

زمانی اصل تاکید کرد: استقرار سیستم سیار سوخت رسانی و خودپردازهای سیار، تقویت بی‌تی اس تلفن همراه، استقرار نانوای سیار و تقویت اینترنت از جمله تمهیداتی است که در ایام اربعین در شهرستان اندیمشک پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، اندیمشک در مسیر اصلی سه مرز اربعین حسینی قرار دارد و این موقعیت خاص جغرافیایی موجب شده تا این شهرستان ظرفیت‌های کم نظیری برای خدمت به زائران اربعین داشته باشد.

مرکز اصلی استقرار مواکب اندیمشک شهدای گمنام است و در کنار موکب‌های مرکزی شهدای گمنام در ورودی شهرستان از عوارضی پل زال تا خروجی اندیمشک در شهرک شهیدمدنی موکب‌های متعددی برای ارایه خدمت به زائران اربعین ایجاد می‌شود.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع می‌شود و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور که در سال ۱۳۹۵ انجام شد شهرستان اندیمشک جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha