گرما در استان کرمانشاه و مرز خسروی تا پایان هفته روند افزایشی دارد

کرمانشاه - ایرنا - در حالیکه مرز خسروی شهرستان قصر شیرین طی ۲۴ ساعت گذشته با ۴۶ درجه بالای صفر جزء گرم ترین نقاط کشور بود؛ داده های هواشناسی از افزایش تدریجی دمای هوا در بیشتر نقاط استان کرمانشاه طی امروز دوشنبه به بعد و دست کم تا آخر هفته حکایت دارد.

به گزارش ایرنا مرز خسروی این روزها پذیرای انبوه زائران حسینی به قصد پیاده روی اربعین و زیارت عتبات عالیات در کشور همسایه /عراق/ است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز دوشنبه در این باره گفت: بر اساس آخرین تحلیل داده های هواشناسی، آسمان استان تا پایان هفته جاری صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

سعید قاسمی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وزش باد گاهی اوقات سبب نفوذ غبار رقیق به جو استان کرمانشاه می شود که این احتمال مطابق معمول برای مناطق مرزی (از جمله در خسروی) بیشتر است.

وی افزود: همچنین در این مدت، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار در جو منطقه، دمای هوا در غالب نقاط استان کرمانشاه با روندی آرام افزایش خواهد یافت.

قاسمی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حمیل با ۱۴ و خسروی با ۴۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرم ترین مناطق استان کرمانشاه بودند.

وی ادامه داد: طی همین مدت دمای هوای در شهر کرمانشاه نیز بین ۱۷ و ۳۹ درجه بالای صفر در نوسان بود.

گفتنی است اقلیم شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی در ردیف گرم ترین نقاط استان کرمانشاه است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصر شیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha