۱۵ پایگاه تخصصی انتخاب رشته در زنجان فعال شد

زنجان - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:۱۵ پایگاه انتخاب رشته در استان برای کمک به دانش‌آموزان قبول شده در کنکور فعال شد.

حسین میرزایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حساسیت انتخاب رشته کنکور برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها موجب شد مسئولان آموزش و پرورش ضمن توجه به موضوع هدایت تحصیلی در پایه دهم، فعالیت پایگاههای تخصصی انتخاب رشته را با حضور مشاوران زبده در دستور کار قرار دهند.
وی از استقرار پایگاه‌های تخصصی انتخاب رشته کنکور در مناطق چهاده‌گانه آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد و گفت: این مراکز با استفاده از نرم‌افزارهای استاندارد و بهره‌مندی از مشاوران کارآزموده خدمات لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۵ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در استان زنجان فعال شده است، افزود: در همین راستا پایگاه های انتخاب رشته در آموزش و پرورش ابهر، قیدار، انگوران، ایجرود، بزینه‌رود و خدابنده دایر شده است.
وی گفت: همچنین در اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان و در منطقه سجاسرود، سلطانیه، ماهنشان، طارم، خرمدره، ناحیه دو و یک زنجان و منطقه زنجانرود هرکدام یک پایگاه انتخاب رشته فعال شد. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه انتخاب رشته کنکور سراسری موضوعی بسیار مهم، تعیین کننده و اساسی است، گفت: مشاور انتخاب رشته باید علاوه بر داشتن اطلاعات کافی در مورد علایق، استعداد، توانایی، تیپ شخصیتی دانش آموز، وضعیت فرهنگی و اقتصادی خانواده، وضعیت رشته‌های دانشگاهی و بازارکار آنها و نیز اصول مشاوره آگاهی لازم را داشته باشد.
میرزایی یادآور شد: حساس و مهم بودن مرحله انتخاب رشته، اقتضا می‌کند تا داوطلبان ورود به دانشگاه با حوصله و دقت و با استفاده از تجارب و مشورت افراد امین و مطلع در این زمینه اقدام کنند.
وی از خانواده‌ها خواست به پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش مستقر در نواحی و مناطق اعتماد کنند و در دام تبلیغات افراد غیر متعهد و سودجویان قرار نگیرند که با دریافت هزینه‌های گزاف دانش آموزان را دچار سر درگمی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha