۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85205731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبار تملک دارایی کلاله ۳۵۴ درصد بیشتر شد

گرگان - ایرنا - فرماندار کلاله گفت: اعتبار تملک دارایی این شهرستان با افزایش ۳۵۴ درصدی در مقایسه با سال قبل به هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال رسید که در حال تخصیص برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی است.

به گزارش ایرنا، فرهاد شیبک روز دوشنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان اظهار کرد: تامین آب شرب، راه، مسکن، کشاورزی و ساخت مدرسه، اولویت‌های کلاله برای توزیع اعتبارات تملک دارایی است.

وی در ادامه به طرح‌های هفته دولت این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این ایام ۶۳۴ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد که در نتیجه اجرای آن ۶۰۶ نفر صاحی شغل می‌شوند.

فرماندار کلاله به نتایج سفر استانی رییس جمهور به گلستان برای این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این سفر اختصاص سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای کلاله در نظر گرفته شده بود تا از طریق آن، ۳۱ پروژه مربوط به هشت دستگاه اجرایی تکمیل شود.

اعتبار تملک دارایی کلاله ۳۵۴ درصد بیشتر شد

به گفته وی میزان اعتبار طرح‌های عمرانی ادارات و نهادهای کلاله سال گذشته ۹۸۴ میلیارد ریال بود که ۷۰.۳ درصد آن تخصیص یافت‌.

لزوم سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی

فرماندار کلاله گفت: توجه به سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی برای این شهرستان ضروری است.

وی خواستار ایجاد شهرک صنعتی در این شهرستان شد و گفت: کلاله یک ناحیه صنعتی با وسعت ۱۰ هکتار دارد که از ظرفیت کافی برای جذب سرمایه‌گذاران برخوردار نیست.

شیبک ادامه داد: در یکسال اخیر طرح توسعه این شهرک صنعتی به مساحت ۱۸ هکتار انجام شده که تاکنون ۱۳.۵ هکتار آن به تملک درآمده و در مرحله طراحی است.

وی حمایت از راه‌اندازی فرودگاه قدس کلاله، اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی، تعهد هزار و ۴۴۷ فرصت شغلی جدید، ثبت نام هفت هزار و ۶۰۰ متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را از جمله برنامه‌های توسعه سال جاری این شهرستان برشمرد.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد که ۶۵ درصد جمعیت آن در ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha