۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱:۵۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85206264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی وزیران خارجه مصر و آمریکا درباره تحولات منطقه

تهران- ایرنا- منابع خبری دوشنبه شب از گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه مصر و آمریکا درباره تحولات سودان، نیجر، لیبی، سوریه و فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سامح شکری وزیر خارجه مصر و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تلفنی باهم گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تحولات سودان، نیجر، لیبی، سوریه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت وگو کردند.

احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس تلفنی شکری و بلینکن بر اهمیت تلاش برای تقویت مشارکت راهبردی بین دو کشور از طریق پیشبرد چارچوب‌های مختلف همکاری‌های توسعه‌ای، اقتصادی و نظامی تاکید شد.

وزیران خارجه مصر و آمریکا همچنین بر تمایل خود برای ادامه مسیرهای همکاری بین دو کشور و همکاری مشترک برای رویارویی با چالش‌های روزافزون در منطقه تاکید کردند.

همچنین در این گفت وگوی تلفنی دو طرف تحولات منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت سودان، لیبی و نیجر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، در این تماس تلفنی همچنین نتایج نشست کمیته تماس عربی درباره سوریه و تحولات اخیر در اراضی اشغالی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش تر روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود، مقامات آمریکا از جمله لوید آستین وزیر دفاع این کشور از مصر خواسته‌اند به جای ارسال سلاح به روسیه، به نیروهای اوکراینی برای غلبه بر کمبود مهمات کمک کند.

بر اساس این گزارش، در مقابل مصر در برابر فشارهای آمریکا برای ارسال تسلیحات به اوکراین مقاومت کرده و تاکنون به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha