۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85206730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مساجد باید تقویت کننده ایمان و امید در جامعه باشند

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85206730
مساجد باید تقویت کننده ایمان و امید در جامعه باشند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مساجد باید تقویت‌ کننده‌ ایمان و امید در جامعه باشند، گفت: هر کاری که می‌کنیم باید در این راستا باشد که ایمان و امید در مردم تقویت شود و بایستی به جنبه‌های مثبت آن نیز بنگریم تا برای ادامه کار روحیه پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی مسجد و در دیدار با جمعی از ائمه جماعات شهر قزوین اظهار کرد: کسانی که به خدا و قیامت اعتقاد دارند می‌توانند مساجد را آباد کنند، مسجد با این آباد می‌شود، مسجدی که با نام و یاد و رضای خدا ساخته نشود، سالن است، مسجد نیست، زمانی مسجد می‌شود که خدایی باشد.

وی با بیان اینکه باید راه را صاف کنیم تا بتوانیم فعالیت‌های مسجدی انجام دهیم و این طور می‌شود کارها را پیش برد،‌ تاکید کرد: خیلی باید خدا را شاکر باشیم، شرایط نسبت به گذشته خیلی متفاوت شده است، یک زمانی ما فقط شاهد پیش‌نمازهای ساده بودیم که به مساجد می‌رفتند و نماز می‌خواندند اما اکنون اغلب این افراد نماز را اقامه می‌کنند و در مساجد امامت می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی، رهنمودهای امام (ره)، مدیریت‌ها و رهبری ویژه رهبر حکیم انقلاب قدم‌های خوبی در این زمینه‌ در سراسر کشور برداشته شده تا جایی که امروز موضوع امامت در حال جا افتادن و شکل‌گیری است، زحمات زیادی در این راستا کشیده شده و در حال نتیجه دادن است، این زحمات باید دیده شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: همه کارها باید با محوریت مسجد و امام مسجد باشد، از نظر جغرافیایی محوریت مسجد است، کار فرهنگی، دینی، قرآنی، اخلاقی و عدالت‌طلبی ما باید در مسجد پا بگیرد، چون جغرافیای کار ما مسجد است، فرماندهی کار ما با امام مسجد است، یعنی هر امام جماعتی یک فرمانده، تصمیم‌گیر و تأثیرگذار است.

به گفته وی،‌ مساجد فرصت‌های متنوعی را در اختیار ما قرار می‌دهند اما متاسفانه کمتر از فرصت مساجد استفاده می‌کنیم، یکی از امامان جماعت می‌گفت که ما توانسته‌ایم ۴۰۰ معتاد را در فضای مسجد هدایت و راهنمایی کنیم و به سمت ترک اعتیاد ببریم.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه این مساله تنها یکی از ظرفیت‌های مسجد است،‌ اضافه کرد: اینکه ببینیم در محله چند آدم هستند که آبرویشان به‌ خاطر قسط عقب‌مانده در خطر است، باید برای اینها هم فکری کرد، چند خانواده هستند که اختلافات خانوادگی دارند،‌ چند فرزند هستند که با والدین خود همراه نیستند و والدین نگران سرنوشت جوانشان هستند، همه اینها فرصت‌هایی است که در مسجد می توانیم برای آن‌ فعالیت کنیم و در نهایت همه مسایل یاد شده بستگی به امام جماعت، آمادگی و توانمندی‌های او دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:‌ یک موقع ما تجربه‌ای در مسجد داریم که اگر این تجربه را به ائمه جماعات دیگر انتقال بدهیم در آن صورت از ظرفیت‌های مسجد استفاده کرده‌ایم، تجربه‌های شما قیمتی و نایاب هستند، باید این تجارب را در اختیار یکدیگر قرار بدهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha