۴۷ طرح عمرانی شرکت توزیع برق استان سمنان هفته دولت افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۴۷ طرح عمرانی برق‌رسانی با صرف اعتبار ۹۴۱ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد حسینی نژاد روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: ۱۳ طرح توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق با اعتبار ۱۵۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال، ۶ طرح هوشمندسازی شبکه و تجهیزات الکتریکی با اعتبار ۱۹۵ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال، ۱۷ طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق با اعتبار ۳۰۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال، هشت طرح در قالب تامین برق متقاضیان جدید شهری و روستایی با اعتبار ۲۵۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، از جمله اقدامات این شرکت از شهریور سال قبل تا به حال به شمار می رود.

وی ادامه داد: ۲ طرح در راستای تامین برق طرح نهضت ملی مسکن استان سمنان با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال و احداث ساختمان برق منطقه کالپوش شهرستان میامی با مبلغ ۹ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های قابل افتتاح این شرکت به شمار می رود.

وی افزود: احداث ۱۸۴ کیلومتر شبکه هوایی و زمینی، نصب ۲۱۴ ایستگاه توزیع برق با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، جذب هشت هزار و ۷۹۴ مشترک جدید، تامین برق ۲ روستا، نصب یکهزار و ۸۶۸ دستگاه سرچراغ روشنایی معابر و نصب ۸۱ انشعاب برق چاه آب کشاورزی، از جمله اقدامات این شرکت از شهریور سال قبل تا به حال است که ۲۱۶ میلیارد تومان صرف اجرای این اقدامات شد.

حسینی نژاد به ارائه سه خدمت رایگان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: از دوم تا هشتم شهریور ماه سال ۱۴۰۲ ، مشترکان برق خانگی تک فاز استان می توانند از طریق سامانه "برق من"، سه خدمت «تغییر مکان داخلی لوازم اندازه گیری»، «تغییر مالکیت انشعاب تک فاز » و «آزمایش لوازم اندازه گیری انشعاب تک فاز » را به صورت الکترونیکی اخذ کنند.

وی با بیان این که طرح بهارستان از سوی شرکت توانیر به شرکت های توزیع برق ابلاغ شده تا در یک فرآیند پنجساله شبکه برق روستاها را بهسازی کنند، یادآور شد: امسال اصلاح و بهسازی و توسعه شبکه ۸۰ روستا در استان سمنان با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال پیش بینی و تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق برق استان درخصوص واگذاری سامانه برق خورشیدی قابل حمل به شماری از عشایر استان، اظهار کرد: به منظور تامین برق عشایر کوچنده، از اواخر سال ۹۹ تا پایان سال گذشته، ۵۰۰ دستگاه تحویل شد و طبق برنامه پیش بینی می شود این عدد تا پایان سال جاری افزوده خواهد شد.

حسینی نژاد یادآور شد: هشت هزار و ۲۸ تفاهم نامه همکاری با مشترکان صنعتی، تجاری، کشاورزی، اداری، سی ان جی و دیزل ژنراتور، برای گذر از دوره اوج بار مصرف تابستان امسال امضا شد.

وی تصریح کرد: مجموع نیروگاه های خورشیدی متصل به شبکه توزیع برق در سطح استان ۱۷۰ نیروگاه با قدرت حدود ۲۴ هزار کیلووات ساعت برآورد می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان به طرح قبض برق رایگان اشاره کرد و افزود: سه جشنواره ملی با عنوان های خانه روشن، کاریکاتور و فیلم کوتاه با رویکرد مدیریت مصرف برق برای عموم مردم توسط شرکت توانیر برنامه ریزی شده است که همه شهروندان می توانند با مراجعه به سایت شرکت از جزییات این جشنواره ها اطلاع کسب کنند.

به گزارش ایرنا، ۷۶ درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، ۶ درصد عمومی، ۲ درصد کشاورزی ، ۱.۴۲ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha