۱ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85207482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار میلیارد ریال برای گازرسانی ۷۶ روستای خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- معاون بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی ۷۶ روستای این استان هزینه شد که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

حسن افتخاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۱ روستا در شهرستان راز و جرگلان، ۱۹ روستا در مانه و سملقان، ۹ روستا در گرمه، ۹ روستا در جاجرم، هشت روستا در اسفراین، هفت روستا در بجنورد و سه روستا در شهرستان فاروج گازرسانی شد.

به گفته وی؛ بیشتر این روستاها زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

معاون بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه گازرسانی به ۹۵ روستای استان در دست اقدام است، افزود: این تعداد؛ ۲۱ روستای مانه و سملقان، ۲۱ روستای راز و جرگلان، ۱۴ روستای گرمه، ۱۱ روستای اسفراین، ۱۰ روستای بجنورد، ۱۰ روستای جاجرم، هفت روستای فاروج و یک روستای شهرستان شیروان را شامل می شود.

وی ضریب نفوذ گاز در سطح روستاهای استان را ۹۹.۸ درصد عنوان کرد و گفت: اینک ۷۵۷ روستای سطح استان از نعمت گاز برخوردار شده اند.

افتخاری عنوان کرد: تعهد این شرکت، گازرسانی به ۱۵۲ روستای استان در سال ۱۴۰۱ بود که ۱۰۲ روستا از این نعمت برخوردار شدند و درصد پیشرفت فیزیکی در مابقی روستاها بالا است و تا آخر آذرماه امسال گازرسانی می شوند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹.۶ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۴۸ هزار مشترک دارد و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است.

تاکنون ۷۴۹ روستا از نعمت گاز برخوردارند و ارتقای درصد بهره مندی خانوارهای روستایی به ۹۹.۲ درصد رسیده است.

ضریب نفوذ گاز در شهرهای این استان نیز ۱۰۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha