۲۹ طرح آموزشی در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی ۲۹ طرح آموزشی در نقاط مختلف این استان به پایان رسیده که تاپایان شهریورماه و پیش از آغاز سال تحصیلی بهره‌برداری می‌شود.

«جواد لنجابی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۰۵ کلاس درس و ۱۸ هزار و ۵۹ متر مربع فضای آموزشی به مجموع کلاس‌ها و فضاهای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: یک خوابگاه دانش آموزشی با ظرفیت ۹۰ نفر و زیربنای یک‌هزار و ۶۹۱ متر مربع، یک استخر شنای دانش آموزشی با زیر بنای یک هزار و ۶۳۰ متر مربع و یک کانون پرورش فکری با ۶ کلاس و زیر بنای ۲۹۷ متر مربع با بهره برداری از این طرح‌ها به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: سه سالن ورزشی با زیر بنای سه هزار و ۲۶۱ متر مربع و ۲۲ مدرسه تاپایان شهریورماه امسال به آموزش و پرورش استان تحویل می‌شود.

لنجابی گفت: هشت طرح آموزشی با ۴۶ کلاس درس و هفت هزار و ۱۰۴ متر مربع زیر بنا از مجموع این طرح‌ها همزمان با هفته دولت امسال به مجموع کلاس‌ها و فضاهای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزوده می شود.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۵۴۳ متر مربع محوطه سازی و ۵۶۲ متر دیوار کشی برای بهره برداری از این طرح‌ها انجام شده‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها را ۶۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۰۱ میلیارد ریال از مجموع منابع مالی هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها توسط خیران و ۵۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی تامین شده‌ است.

گروه نوسازی مدارس استان مرکزی در سال ۱۳۵۵ شکل گرفت و در سال ۱۳۷۱ از گروه به‌ مدیریت و در سال ۱۳۷۷ از مدیریت به اداره‌کل تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha