مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز استان مرکزی جمع آوری شد+فیلم

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز این استان در دولت سیزدهم جمع آوری شد.

«جواد لنجابی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۴۹ فضای آموزشی ایمن با ۹۸ کلاس درس و زیر بنای پنج هزار و ۴۲۴ متر مربع در شهرستان‌های استان مرکزی جایگزین مدارس کانکسی استان در مدت ۲ سال گذشته شده‌ و ابتدای مهرماه امسال به آموزش و پرورش استان تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد سامانه گرمایشی فضاهای آموزشی استان مرکزی ایمن سازی شده و تا پایان این طرح سامانه گرمایشی بقیه فضاهای باقی مانده نیز ایمن سازی می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی و اصلاح سرویس بهداشتی ۲۳۰ مدرسه این استان تابستان امسال با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال توسط این اداره کل انجام شد.

لنجابی گفت: ۵۶ فضای آموزشی با ۲۳۶ کلاس درس و زیر بنای ۳۴ هزار و ۱۲۴ متر مربع سال گذشته با کمک خیران مدرسه ساز و اعتبارات دولتی به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد و سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده‌ است.

وی ادامه داد: ۲۹ طرح با ۱۰۵ کلاس درس نیز در ۶ ماه نخست امسال به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۸ هزار و ۵۹ متر مربع به سطح فضاهای آموزشی استان افزوده می‌شود.

گروه نوسازی مدارس استان مرکزی در سال ۱۳۵۵ شکل گرفت و در سال ۱۳۷۱ از گروه به‌ مدیریت و در سال ۱۳۷۷ از مدیریت به اداره‌کل تبدیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha