پنج طرح آب و خاک در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

اردبیل - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در هفته دولت پنج طرح آب و خاک در این استان بهره‌برداری می‌شود.

نوبخت اژدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای سیستم آبیاری کم‌فشار اراضی پایاب ایستگاه پمپاژ پنج شرکت کشت و صنعت پارس در بیله‌سوار در سطح ۸۱۰ هکتار ، سامانه نوین آبیاری قیزیل سنبل جعفرآباد بیله‌سوار ، شبکه آبیاری پایاب سد پیله‌سهران از جمله طرحهای بخش آب و خاک استان اردبیل است که طی این هفته به بهره برداری می رسد.

وی تکمیل و راه‌اندازی استخرهای ذخیزه آب معیشتی ، استخر معیشتی ذخیره آب بلیل خلخال، استخر ذخیره آب معیشتی میمند نیر و طرح زهکشی اراضی روستای تکله و تازه‌کند پارس‌آباد را دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت در استان اردبیل ذکر کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعتبار هزینه شده برای اجرای سیستم آبیاری کم‌فشار اراضی پایاب ایستگاه پمپاژ پنج شرکت کشت و صنعت پارس در شهرستان بیله‌سوار را ۵۴ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح برای ۱۳۰نفر اشتغال ایجاد شده و ۳۰ خانوار نیز زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

وی همچنین درباره اجرای سامانه نوین آبیاری قیزیل سنبل جعفرآباد بیله‌سوار اظهار کرد: برای اجرای این طرح در سطح ۹۷۵ هکتار نیز ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با اجرای آن برای ۱۹۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده و ۴۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

اژدری حجم اجرای طرح شبکه آبیاری پایاب سد پیله‌سهران را یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این طرح با صرف ۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۹۰۰ نفر در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید ، ضمن اینکه ۱۰۰ خانوار هم از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان درباره اقدامات انجام گرفته در تکمیل و راه‌اندازی استخرهای ذخیره آب معیشتی نیز اظهار کرد: در هفته دولت استخر ذخیره آب معیشتی میمند شهرستان نیر که با ظرفیت سه هزار و ۷۰۰ مترمکعب ، صرف ۱۷ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر اجرا شده ، به بهره‌برداری خواهد رسید.

اژدری ادامه داد: طرح دیگر نیز مربوط به استخر معیشتی ذخیره آب بلیل خلخال با ظرفیت نگهداری آب در سطح ۷۷ هزار مترمکعب و با اشتغال‌زایی ۲۰ نفر است که برای تکمیل آن ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی درباره طرح زهکشی اراضی روستای تکله و تازه‌کند پارس‌آباد نیز افزود: ۴۰۰ هکتار از این طرح اجرا شده و برای تکمیل آن ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با بهره‌برداری از آن برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده و ۲۵ خانوار نیز از از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha