طرح های قابل افتتاح هفته دولت در چهارمحال و بختیاری ۲برابر سال گذشته است

شهرکرد - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: گفت:طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت سال جاری از رشد قابل توجهی برخوردار شده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر است.

علی حیدری روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز هفته دولت در شورای اداری و آیین افتتاح برنامه‌های هفته دولت که با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با تبریک هفته دولت و بزرگداشت یادشهیدان رجایی و باهنر افزود: همزمان با هفته دولت در استان ۹۵۳طرح افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

این مسوول گفت: از میان این طرح‌ها ۲۲۰طرح کلنگ‌زنی می‌شود که برای اجرای این آنه ابیش از ۵۴هزار میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد.

به گفته وی، همزمان باهفته دولت امسال ۷۳۳طرح با بیش از پنج هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که سرجمع اعتبارات طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت کشور استان ما رتبه دوم کشور را از نظر تعداد طرح قابل افتتاح کسب کرده است.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به محرومیت استان و همچنین طولانی بودن فصل سرد در آن که باعث می‌شود عملیات‌های عمرانی با تاخیر اجرا شوند، افزود: این استان جزو استان‌های آخری بود که سفر هیات دولت به آن انجام شد و باید تلاش کرد تا اعتبارات سفر هرچه زودتر برای تکمیل طرح های استان تخصیص یابد.

حیدری در ادامه به مشکل زیست محیطی روستای شیخ شبان به عنوان روستای نمونه ایثارگری اشاره کرد و اظهار داشت: در سفررییس جمهور به استان نیز حل این مشکل تصویب شد و پیگیر هستیم تا این مشکل مرتفع شود.

وی به افزایش میزان اعتبارات دفتر امور روستایی و جذب این اعتبارات اشاره کرد و گفت: این اعتبارات نسبت به ۲ سال گذشته ۲برابر افزایش داشته و اعتبارات سه ماهه اول امسال معادل کل سال ۱۴۰۰بوده است.

این مسوول اظهار کرد: از سال گذشته با بحران‌های مختلفی از جمله زلزله کوهرنگ و بدنبال آن تخریب ۴۹۶ ساختمان روبرو بودیم و در ادامه برف سنگینی را پشت سر گذاشتیم که با همراهی و همکاری مدیران و آماده باش دستگاه‌های امدادی عملکرد قابل توجهی و قابل دفاع داشتیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به توسعه کشت گلخانه های استان از ۲سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: برخی روستاهای استان در بحث سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بسیار موفق بودند.

حیدری اظهار کرد:در ۲سال گذشته در تامین آب شرب در شهرها با بحران روبرو بودیم که با اجرای چندین طرح و خط پدافندی این مشکلات تا حد زیادی رفع شد.

وی در ادامه از اجرای طرح انتقال آب از سد باباجیدر به جونقان خبر داد و گفت: خط اصلی این طرح ۴۵ کیلومتر است که ۴۱کیلومتر این میزان به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا، با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط زیست چهارمحال و بختیاری برج پرنده‌نگری تالاب گندمان و تصفیه‌خانه شهر بلداجی در شهرستان بروجن بهره‌برداری شد.

همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha