خطیب جمعه خرم آباد: نگاه به ظرفیت های داخلی از دلایل توفیقات دولت سیزدهم است

خرم آباد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم دشمنی های نظام سلطه و برخی مخالفت های داخلی پیش روی این دولت بود اما رئیس جمهور با نگاه به داخل و بهره گیری از ظرفیت های داخلی کار خود را شروع و خدمات گسترده ای به مردم ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "سید احمدرضا شاهرخی" در خطبه های این هفته نمازجمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر اظهار داشت: دولت سیزدهم در حالی اداره کشور را تحویل گرفت که طبق گفته مسوولان دولت قبل خزانه بدون پول بود و کسری بودجه، مطالبه ماهیانه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی پیمانکاران، طرح رتبه بندی معلمان که دولت دوازدهم آن را در بودجه نوشت، ولی اعتباری برای آن لحاظ نکرد از جمله مطالبات و درخواست هایی بود که از دولت قبل برجا مانده بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دایره تلاش های دولت در کلیه وزارت خانه ها و سازمان های سطح استان ها در حوزه های مختلف محیط زیست، جلوگیری فرار مالیاتی، آب، برق، انرژی، مسکن و توجه به آموزش و پرورش و همچنین دولت الکترونیک بسیار گسترده است.

خطیب جمعه خرم آباد تصریح کرد: دولت سیزدهم در ارتقای شاخص های کلان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گام های موثری برداشته است، البته این قطار سازندگی نیاز است با سرعت بیشتری حرکت کند تا دستاوردهای بیشتری برای کشور در پی داشته باشد و رفاه مردم را رقم بزند.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلاورمردی های شهید "اسکندر بیرانوند" اظهار کرد: امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند" از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که قبل از انقلاب به عنوان افسری شجاع و حافظ این سرزمین شناخته و با پیروزی انقلاب اسلامی با دانش نظامی آمیخته با غیرت و جوانمردی برخاسته از لرستانی بودن در خدمت نظام اسلامی قرار گرفت و با شروع جنگ تحمیلی با فرماندهی لشگر ۸۴ در عملیات های مختلف کنار دیگر فرماندهان آنچنان درخشید که نامش برای همیشه در تاریخ پرافتخار این سرزمین ثبت شد.

وی افزود: دلاورمردی های شهید "اسکندر بیرانوند" را باید نوشت و در قالب هنر به نسل امروز معرفی کرد و به مکتبی که چنین سربازانی تربیت کرده است، بالید.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، بیان کرد: زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است، شیعیان در طول تاریخ در مکان های مختلفی سکونت داشته و جمعیتی متفرق بودند که در یک مکان زندگی نمی کردند و لازم بود این جمعیت متفرق به هم متصل و در مسیر آرمان ها و ارزش های دینی حرکت کند و یک کنگره و همایشی بزرگ در کربلا و روز اربعین رقم بزند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در برگزاری کنگره بزرگ اربعین هر کسی بتواند کمک کند، اجرش قابل توصیف نیست، عنوان کرد: از ملت عراق تشکر می کنیم که از تمام امکانات خود جهت خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) استفاده می کنند و همچنین از دست اندرکاران ستاد اربعین و کلیه مردم و دستگاه های اجرایی استان که در برگزاری کنگره عظیم اربعین تلاش می کنند قدردانی می کنیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته دولت، تاکید کرد: هفته دولت فرصتی است که خدمتگزاران خدمات صورت گرفته را به مردم بیان و اقدامات خود را برای آینده با کیفیت و کمیت بیشتری ارائه دهند .

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر دو یار امام راحل بودند که در مدت کوتاه خدمت خود الگوهایی از خدمتگزاری بی منت را ارائه دادند به همین منظور روز شهادت این ۲ شهید بزرگوار به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: بطور قطع در این مقطع حساس از تاریخ که جبهه ارزش های نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه تبهکار صف آرایی کرده است، هر گونه خدمتی که به مردم ارائه و سبب شود سرمایه اجتماعی مردم حفظ و بر محبان اهل بیت افزوده و این راه نورانی ادامه پیدا کند، اجر و پاداش بیکرانی خواهد داشت.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه کشور و مردم مشکلاتی از جمله گرانی دارند، افزود: در تولید، توزیع و مصرف مشکلاتی وجود دارد که باید با همکاری دولت و مردم رفع شوند تا خدمات برجسته دولت کمرنگ نشود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از کلیه ظرفیت ها و آموزش های فنی و حرفه ای سبب می شود بسیاری از مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشتی رفع شود.

وی افزود: دولت سیزدهم در ۲ سال باقی مانده باید اقدامات اساسی در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم، بهبود اقتصاد، کاهش نرخ تورم و افزایش اشتغال پایدار و مهار گرانی انجام دهد .

به گفته نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در راستای رفع مشکلات بیکاری و معیشتی مردم باید مشکلات برخی صنایع استان که بیشتر در مرکز به وسیله قوه قضاییه و یا قوه مجریه قابل حل هستند، رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha