کره جنوبی دانشجویان حمله کننده به سفارت ژاپن را آزاد کرد

تهران- ایرنا - پلیس کره جنوبی امروز شنبه از آزادی ۱۶ دانشجوی کره ای که در تلاش برای ورود به سفارت ژاپن در سئول به دلیل اعتراض به تخلیه پساب آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس دستگیر شده بودند خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، روز پنجشنبه دانشجویان کره جنوبی در تلاش برای ورود به سفارت ژاپن در سئول درحالی که شعارهایی علیه تخلیه پساب آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما می دادند دستگیر شدند. پلیس کره جنوبی این افراد را در ۴ مرکز پلیس به اتهام تجاوز به سفارت و نقض قانون تجمعات بازداشت کرد.

گروهی از تظاهرات کنندگان مقابل سفارت ژاپن تجمع کرده و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی همچون «اقیانوس زباله‌دان ژاپن نیست» قابل مشاهده بود.

پلیس اعلام کرد تصمیم گیری برای فرستادن این افراد نزد دادستان برای بازجویی اتخاذ خواهد شد.

ژاپن نخستین بخش از پساب های تصفیه شده نیروگاه اتمی فوکوشیما را در اقیانوس آرام و باوجود نگرانی کشورهای همسایه و ماهیگیران تخلیه کرد.

مقام‌های ژاپنی پمپ‌ها و شیرها را برای نخستین تخلیه پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما به اقیانوس فعال کردند و انتظار می رود که این فرایند حدود ۱۷ روز طول بکشد و حدود هفت هزار و ۸۰۰ مترمکعب آب حاوی تریتیوم که یک ماده رادیواکتیو و در دوزهای غلیظ خطرناک است، وارد آب‌های اقیانوس شود.

پیش تر رهبر حزب مخالف دولت کره جنوبی رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را اقدامی تروریستی خواند که در تاریخ به عنوان «جنگ پاسیفیک» دیگری که کشورهای همسایه را آزار می دهد، ثبت خواهد شد.

لی جائی میونگ ژاپن را به تلاش برای ایجاد فاجعه‌ای قطعی برای کره جنوبی و کشورهای اقیانوسیه متهم کرد و گفت: «ما قاطعانه اقدام تروریستی تخلیه آب‌های آلوده فوکوشیمای ژاپن به اقیانوس را محکوم می‌کنیم. رهاسازی پساب فوکوشیما که آلوده به مواد رادیواکتیو است به عنوان دومین جنگ پاسیفیک در تاریخ ثبت خواهد شد.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha