۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 85210654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری و کلنگ‌زنی ۹۷ طرح در شهرستان رزن

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 85210654
بهره برداری و کلنگ‌زنی ۹۷ طرح در شهرستان رزن

ایرنا- همدان- فرماندار رزن گفت: ۹۷ طرح عمرانی این شهرستان با ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف، همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در حال کلنگ‌زنی و بهره برداری است.

علی اصغر غفاری آثار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر افزود: همزمان با هفته دولت برنامه های متنوع در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و درمانی شهرستان رزن با هدف بیان دستاوردها و خدمات دولت در راستای جهاد تبیین، تکریم و ارج نهادن به کارگزاران قوه مجریه و انسجام و هماهنگی بین اجزای دولت برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح عمرانی کنار گذر شهر رزن از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته، که برای اجرای آن تملک زمین در روستای خمیگان انجام شده و آسفالت مسیر پلیس راه تا روستای ورقستان به پایان رسیده است.

غفاری‌آثار تصریح کرد: در حوزه راهسازی، سال گذشته توانستیم با تامین اعتبار کریدور شمال استان (جاده رزن – دمق) از محل اعتبارت سفر رییس جمهور با اعتبار بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال پروژه را پیش ببریم و هم اینک با تخصیص ۲۴ میلیارد ریال این پروژه در حال اجرا است .

وی با اشاره به نیاز این شهرستان به پروژه های ورزشی اعلام کرد: تامین اعتبار مجموعه ورزشی بانوان از محل اعتبارات سفرهیات دولت به استان با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد ریال پیگیری شد و تا کنون مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته است.

فرماندار رزن با بیان اینکه فاز نخست اصلاح بلوار امام خمینی (ره) از پلیس راه تا سه راهی قروه درگزین توسط شهرداری در حال اجرا است، ادامه داد: با حمایت های استاندار همدان و تلاش همکاران شهرستان، امروز پایداری و شرایط مطلوب برق را شاهد هستیم و در بخش سردرود با اجرای خط ۲۰ کیلووات دمق و قابش با هزینه ای افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال به پایداری بسیاری خوبی رسیده‌ایم.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز احداث پست برق ۶۳ کیلووات شهرک صنعتی و رفع مشکلات واحدهای صنفی و صنعتی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور انجام شد و هم اینک پروژه با روند خوبی در حال فعالیت و اجرا است.

غفاری آثار با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه کاره این شهرستان گفت: مسیر چایان به دمق پس از گذشت ۱۳ سال وقفه، با حمایت های دولت سیزدهم به پایان رسید و بهره برداری از این پروژه در هفته دولت با حضور استاندار همدان صورت می گیرد.

وی با اشاره به پیگیری و پایان اجرای پروژه جاده روستای ساریجلو به منصور آباد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افزود: با پیگیری های صورت گرفته، مشکل ۲۳۵ واحد مسکونی که با ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده بود را، با ارایه خدمات مورد نیاز برطرف شد.

غفاری آثار از ایجاد پایگاه امداد و نجات روستای کهریز بغازی با همت خیران و اهالی این روستا خبر داد و افزود: ساخت پد بالگرد برای استفاده بیماران اورژانسی از نیازهای اساسی شهرستان بود که این مهم نیز عملیاتی شد.

فرماندار رزن تصریح کرد: رفع مشکلات پروانه تاسیس مرغداری ها، ایجاد پاسگاه بابانظر، ساخت میدان ورودی شهر رزن، و تبدیل منطقه بغراطی از مرکز دهستان به بخش از دیگر اقداماتی بود که پس از چند سال وقفه به سر انجام رسید.

وی افزود: بررسی و شناسایی نقاط حادثه خیز برای امنیت جاده‌ای مردم در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی همچون دور برگردان امیریه صورت گرفت و علایم و چراغ‌های راهنمایی با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال در این مسیر نصب شد.

غفاری آثار با اشاره به تکمیل و آسفالت بلوار خلیج فارس در شهرهای دمق و رزن ، گفت: پیگیری اجرای طرح نهضت ملی مسکن با تهیه و تامین زمین مورد نیاز به تعداد یک هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در سطح شهرستان رزن به سر انجام رسید.

وی از پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مناطق روستایی به تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

فرماندار رزن گفت: ساخت ۲۱ کارخانه کوچک و بزرگ در سطح شهرستان و تلاش برای بازگشت پنج کارخانه راکد در شهرک صنعتی و ایجاد اشتغال برای ۱۸۵ نفر از دیگر اقدامات حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان است.

وی داد: در دولت سیزدهم افزایش ۱۱ هکتاری کشت گلخانه ای در سال گذشته شاهد بودیم و برای ۷۲ هکتار کشت گلخانه ای دیگر نیز پروانه راه اندازی گرفته شده است.

غفاری آثار اظهار داشت: با جذب مشارکت های مردمی و خیری توانستیم پروژه های بهسازی و آسفالت معابر را با اعتباری افزون بر ۵۶ میلیارد ریال در ۴۱ پروژه به پایان برسانیم.

وی اظهار داشت: اجرای طرح های مختلف در حوزه های مقابله با آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد ، خودکشی ، طرح حمایت از جوانی جمعیت در ۲۰ نقطه شهری و ۸۰ نقطه روستایی با جدیت دنبال شده و به دنبال اجرای طرح رزن دوستدار خانواده هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، بیمارستان رزن به سطح درجه یک ارتقا یافت، و اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان رزن از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری جذب شد و درمانگاه ملابداغ با اعتباری نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود.

فرماندار رزن به ساخت درمانگاه چایان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: درمانگاه روستای سورتجین نیز با اعتباری افزون بر ۶۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شد که با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال ساخت است و پروژه اورژانس روستای غیرجه نیز در حال ساخت است و به زودی به مردم فهیم و نجیب شهرستان رزن تقدیم خواهد شد.

غفاری آثار با بیان اینکه پیاده سازی سیاست های اقتصادی دولت و برگزاری مستمر جلسات ستادی در سطح شهرستان در راستای به کار بستن شعار سال که نتیجه آن ارتقای جایگاه شهرستان در سطح کمی و کیفی بوده است و موجب شده تا شهرستان رزن در حوزه اقتصادی و اشتغال در سطح استان رتبه نخست را کسب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha