۵ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85210671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"ای غبار خاک پایت توتیای چشم من"، ندای دلدادگان حسینی همدان در استقبال از زائران اربعین

همدان- ایرنا- شور و شعور حسینی عاشقان و دلدادگان حسینی(ع) در مسیر خدمت به زائران اربعین این روزها در بیشتر نقاط مسیرهای ارتباطی به غرب کشور از جمله همدان موج می‌زند، دستان و قدم‌هایی که حاضرند جانشان را فدای ملتی کنند که سعادت چله نشینی در بارگاه سرور و سالار شهیدان در کربلا را دارند.

به گزارش ایرنا، در آستانه اربعین، دیدن این همه عاشق که سر از پا نمی‌شناسند و یدخلون فی عشقه افواجا را مدام زمزمه می‌کنند، فرصتی را فراهم ساخته تا عاشقان حسینی همدان در شاهراه کربلا، جان و دل را فدای خدمت به زائران کنند.

شاه راهی که شیرزنان و دلاورمردان همگام و همپای یکدیگر زائر مقصدی هستند که شور و شوق زیارتش میلیون ها عاشق را با لب تشنه به معراج رسانده است.

رستاخیز بزرگ اربعین سالهاست در دل همه عاشقان به راه افتاده و جملگیی مشتاق و شیفته پای در این راه می‌گذارند تا خود را به دیدار یار در سرزمین کربلا برسانند و در این بین هستند افرادی که به جای زائر بودن، خادمی خیل عظیم عاشقان و دلدادگان زیارت حرم‌های مطهر اباعبدالله الحسین (ع) و اباالفضل‌العباس (ع) را انتخاب کرده اند.

اینجا در دیار رهپویان هشت هزار شهید گلگون کفن؛ هر خدمتی بی‌منت است و با عشق و ارادت به ابا عبدالله (ع) انجام می‌گیرد، گروهی با ایجاد موکب، عده‌ای با فراهم ساختن مکان اسکان و غذا و دارو، در مجموع ماراتن خدمت به مردم گام ندادن در گوی سبقت است.

عاشقانی که میزبان سفره‌های بی‌انتها هستند تا توشه خود را با زائران شریک شوند، رسم میهمان نوازی را به جای آورند و خاک پای زائران را توتیای چشمانشان کنند.

"ای غبار خاک پایت توتیای چشم من"، ندای دلدادگان حسینی همدان در استقبال از زائران اربعین

راه‌اندازی ۱۰ موکب پدیرایی زائران حسینی

بخشدار مرکزی همدان در این باره گفت: براساس هماهنگی به‌عمل آمده با ستاد مردمی اربعین حسینی شهرستان همدان ١٠ موکب (ایستگاه صلواتی) در سطح بخش مرکزی در مسیرهای رفت و برگشت از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

محمدحسن دهبانی اظهار داشت: ۶ روستای امزاجرد، گراچقا، مهدی آباد، شورین، رباط شورین و گنجینه به‌صورت مستقیم و ١۵ روستا نیز به صورت مشارکتی در برپایی ایستگاه‌های صلواتی دخالت دارند.

۶ روستای امزاجرد، گراچقا، مهدی آباد، شورین، رباط شورین و کنجینه به‌صورت مستقیم و ١۵ روستا نیز به صورت مشارکتی در امر برپایی ایستگاه‌های صلواتی دخالت دارند.

بخشدار مرکزی همدان افزود: یک ایستگاه در پارک الغدیر شهر جورقان و سه ایستگاه در شهر مریانج پذیرایی از زائران را انجام می‌دهند.

دهبانی همچنین گفت: دهیاران و مسوولان مربوطه در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از زائران اقدام می کنند و خادمان و دست اندرکاران ایستگاه‌های صلواتی به مرکز بهداشت شهرستان جهت انجام آزمایشات مربوطه معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: پنج نفر از هر ایستگاه به هلال احمر شهرستان همدان به‌عنوان امدادیار برای فراگیری آموزش‌های امداد و نجات معرفی شده اند تا در خدمت زائران اربعین حسینی باشند.

بخشدار مرکزی همدان گفت: پاکسازی و نصب علائم مورد نظر در محل استقرار ایستگاه‌های صلواتی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان همدان در دستور کار قرار دارد.

دهبانی ادامه داد: تجهیز و آماده‌سازی مساجد و حسینیه روستاهای مسیر برای اسکان اضطراری زائران پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم با عوامل نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت محل ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است.

"ای غبار خاک پایت توتیای چشم من"، ندای دلدادگان حسینی همدان در استقبال از زائران اربعین

برپایی ۱۵۰ موکب در استان همدان

مسوول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی(ع) استان همدان بابیان اینکه امسال هدف ما ایجاد ۱۵۰ موکب در سراسر استان است، گفت: با توجه به اینکه زائران ۱۷ استان کشور از همدان عبور می‌کنند خدمت‌رسانی به این زائران، افتخاری برای شهروندان همدانی است.

سید رضا موسوی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان همدان ۱۲۰ ایستگاه صلواتی با سه وعده غذایی به زائران خدمت‌رسانی کردند، افزود: شهرداری همدان هر ساله برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی کمک‌های شایانی داشته است و انتظار می‌رود امسال نیز کمک‌های ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی موکب‌های در شهرستان‌ها با تمام ظرفیت پای کار می‌آیند و این حرکت حسینی قابل تجلیل است، گفت: تمام ایستگاه‌ها آمادگی توزیع سه وعده غذای گرم بین زائرین را دارند.

رئیس ستاد اربعین استان همدان ادامه داد: همدان در مسیر ۱۴ استان قرار دارد و سال گذشته ۲ میلیون زائران اربعین حسینی از این استان عبور کردند.

همدان در مسیر ۱۴ استان قرار دارد و سال گذشته ۲ میلیون زائران اربعین حسینی از این استان عبور کردند.

موسوی بر ضرورت زیرسازی و محوطه‌سازی ایستگاههای صلواتی و تعیین تکلیف وسایل نقلیه سنگین در ترافیک عبور زائران اربعین تاکید کرد.

تامین سوخت رسانی خودروهای زائران

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز در این باره گفت: این استان به دلیل دارا بودن ۲ انبار نفت، قطب یا هاب سوخت‌رسانی غرب کشور به ویژه در ایام اربعین است.

امین روستایی با بیان اینکه استان همدان تامین کننده سوخت پایدار غرب کشور است، افزود: با توجه به آغاز سفرهای اربعین، استان همدان سوخت زائران اربعین تا کرمانشاه و حتی تا مسیر ایلام را نیز تامین می‌کند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان کرد: همدان سوخت استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی را تامین می‌کند و با توجه به توسعه جایگاه‌های سوخت و وجود ۲ انبار نفت، بهترین پراکندگی را در غرب کشور دارد و با اتخاذ تهمیدات لازم مشکلی در سوخت رسانی به خودروهای زائران نداریم.

"ای غبار خاک پایت توتیای چشم من"، ندای دلدادگان حسینی همدان در استقبال از زائران اربعین

آماده باش هلال احمربرای خدمات رسانی به زائران اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز از آمادگی کامل این جمعیت برای خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین خبر داد.

علی سنجربگی افزود: کار گروه و کمیته امداد و نجات اربعین حسینی از دو ماه پیش، فعالیت خود را آغاز کرده و نشست‌هایی با حضور نمایندگاه سپاه، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیریت بحران، دانشگاه علوم پزشکی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ها، شهرداری، آتش‌نشانی و ستاد بازساری عتبات عالیات برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پایگاه بین شهری با قابلیت اسکان اضطراری در استان همدان برای سفر اربعین در نظر گرفته شده است.

سنجربگی اضافه کرد: آموزش خدمات امدادی به موکب‌داران، نشست های کشوری ویدئو کنفرانس جمعیت هلال احمر در خصوص ارایه هرچه بهتر خدمات در ایام اربعین و تشکیل جلسه با معاونین جمعیت و مسوولان شعب جمعیت هلال احمر استان، از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha