کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق معابر روستایی ساوه در دستور کار است

ساوه - ایرنا - مدیر توزیع برق ساوه گفت: امسال با نصب چراغ‌های اس‌ام‌دی مصرف برق در معابر روستایی این شهرستان حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا می کند.

«رضا فرهادی»روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این طرح ۳۲ هزار و ۵۰۰ چراغ روشنایی معابر روستاهای شهرستان تعویض می شود اظهار کرد: ۷۷۰ میلیارد ریال از محل منابع در اختیار شرکت توزیع برق برای این طرح اعتبار مصوب شده که با اجرای آن میزان مصرف برق در این معابر از سه مگاوات به یک مگاوات کاهش پیدا می کند.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح، اصلاح سیستم روشنایی معابر شهری با جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف (SMD) به جای لامپ گازی با هدف مدیریت مصرف است.
فرهادی کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی از دیگر اهداف این طرح بزرگ است.
مدیر توزیع برق ساوه یادآور شد: با توجه به درجه حفاظت بالای لامپ‌های SMD، این نوع از لامپ‌ها بر اساس تکنولوژی‌های جدید تولید شده و به همین سبب به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و از کیفیت روشنایی بالاتری نیز برخوردار است.
وی مزایای این لامپ‌ها را کیفیت مناسب روشنایی، بالا بودن طول عمر و پایین بودن میزان مصرف برق اعلام کرد و یادآور شد: عمر این چراغ ها ۱۰ سال و میزان مصرف برق آنها نیز حداکثر یک سوم چراغ های گازی است.
شهرستان ساوه دارای ۱۵۲ هزار مشترک خانگی، صنعتی و کشاورزی است که برق مصرفی آن با استفاده از سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال فشار ضعیف، و متوسط زمینی و هوایی با سه هزار و ۲۰۰ دستگاه ترانس تغذیه در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
حدود ۹۰ درصد برق مصرفی این شهرستان در بخش صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود این درحالی است که میانگین مصرف این بخش در استان مرکزی حدود ۷۰ درصد برای صنایع و کشاورزی برآورد شده است.
همچنین شهرستان ساوه به واسطه وجود صنایع مختلف از جمله واحدهای فعال در شهر صنعتی کاوه حدود ۳۰ درصد برق مصرفی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha