۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85211733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان مطالبات دولتی در کردستان ۶۰ هزار میلیارد ریال است

سنندج-ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: میزان مطالبات دولت در استان ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده که بیشتر این مبلغ مربوط به درآمدهای مالیاتی و پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مشیرپناهی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته دولت در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه میزان بدهی و مطالبات دولت با ایجاد سامانه سماد مشخص است، اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر این میزان مطالبات، ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بدهی در استان داریم.

وی افزود: بیشترین میزان بدهی دولت د راستان مربوط به ذخیره بازنشستگی با ۴۸ درصد و ذخیره مرخصی کارکنان با ۱۳ درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه میزان بدهی های مذکور با احتساب ذخیره پاداش خدمت کارکنان تا ۱۰ سال آینده است، بیان کرد: با ۲۰ هزار میلیارد ریال همه بدهی های دولت در استان تسویه می شود

مشیرپناهی با اشاره به اینکه نقش این اداره کل با حوزه رسانه وجه اشتراک هایی دارد، افزود: آگاهی بخشی و ارائه و انتشار گزارش های شفاف از رسالت رسانه هاست و اداره کل امور اقتصادی و دارایی هم رسالت ارائه گزارش های مالی و اقتصادی به موقع و دقیق و شفاف را دارد.

وی هدف این اداره کل را تحقق سیاست های مالی و اقتصادی کشور در استان و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات خواند و بیان کرد: تهیه صورتحساب عملکرد بودجه استان از دیگر رسالت های اصلی این اداره کل است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه مصرف بهنیه منابع مستلزم انضباط مالی است، اظهار کرد: در حوزه منابع عمومی بودجه که از طریق خزانه داری استان اتفاق می افتد تاکنون انحرافی نداشته ایم چون تاکید قوانین محاسبات عمومی و برناهای توسعه ای رعایت منابع و مصارف و انضباط مالی است.

مشیرپناهی به برنامه ها شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی و شفاف سازی عملیات مالی از محل منابع عمومی بودجه استان به طور کامل اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha