۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85222380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۴ هزار درخواست از کردستان در درگاه ملی مجوزها ثبت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: افزون بر ۲۴ هزار درخواست مجوز از این استان در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور به ثبت رسیده است.

محمد مشیرپناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هیچ مجوز کاغذی دیگر صادر نمی شود و همه مراحل به طور الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون از مجموع درخواست مجوزهای ثبت شده در استان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد آن صادر شده است.

وی اضافه کرد: هشت هزار و ۷۲۲ مورد از این درخواست ها بنابر دلایل متعددی از جمله ناقص بودن مدارک متقاضیان هنوز صادر نشده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان با بیان اینکه یک هزار و ۶۴۰ مورد هم مربوط به انصراف از سوی متقاضی بوده است، گفت: از هشت هزار و ۷۲۲ مورد درخواست مجوز صادر نشده هم چهار هزار و ۱۴۲ مورد با تاخیر مواجه شده و سه هزار و ۱۲۳ مورد در حال بررسی است.

مشیرپناهی بیان کرد: درگاه ملی مجوزها به منظور تسهیل گری و شفاف سازی راه اندازی شده و مراحل انجام کار، شرایط و زمان بندی و هزینه ها هم در این سامانه درج شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در سه فاز اجرایی شده است، اضافه کرد: تنها مرجع تشخیص دستگاه متولی صدور مجوز درخواست شده از سوی متقاضیان این سامانه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان با اشاره به اینکه این سامانه متقاضی را راهنمایی و هدایت و پشتیبانی می کند، افزود: هریک از درخواست کنندگان اگر حقی از آنها ضایع و بدون دلیل درخواستشان رد شده است، از طریق سامانه شکایت خود را مطرح کنند.

مشیرپناهی با اشاره به اینکه شعبه‌ای ویژه‌ای هم در دادگستری استان تعریف شده است، ادامه داد: شکایت متقاضیان به این شعبه ویژه ارجاع داده می شود و مابقی مراحل از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن قابل انجام و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه زمان صدور مجوزهای صنفی حداکثر تا سه روز و استعلامات ۲ مرحله ای مربوط به طرح هایی هم چون گلخانه ۱۰ تا ۳۵ روز در سامانه تعیین شده است، یادآور شد: در صورتیکه سامانه تشخیص دهد بدون دلیل درخواست مجوزی رد شده است به طور اتوماتیک اقدام به صدور مجوز می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha