۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85206612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار اثر به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ارسال شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: یک هزار اثر به دبیرخانه سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ارسال شده است و کردستان از این نظر رتبه چهارم را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر دریایی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت برگزاری سی امین جشنواره هنرهای تجسمی ایران در سنندج، برگزار شد، اظهار کرد: وجود هنرمندان شاخص و برجسته کُرد در حوزه هنرهای تجسمی یکی از مهمترین دلایل برگزاری این دوره از جشنواره در استان است.

وی با اشاره به فعالیت هنرمندان شاخصی در استان کردستان افزود: این جشنواره در ۱۰ رشته از جمله طراحی، نقاشی، عکس، مجسمه سازی و نگارگری روز چهارشنبه ساعت ۱۸ در پارک مشاهیر سنندج آغاز به کار می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از حضور جوانان و نوجوانان ۲۵ استان کشور در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: در روزهای دوم، سوم و چهارم کارگاه های آموزشی در دانشکده معماری دانشگاه کردستان برگزار می شود.

دریایی با اشاره به اینکه ۳۰ نفر به عنوان داور و استاد در این جشنواره به داوری آثار و آموزش های لازم می پردازند، اضافه کرد: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، چهار اثر از هنرمندان کردستانی در رشته های کاریکاتور، خوشنویسی و مجسمه سازی برگزیده شدند.

وی با اشاره به اینکه این رویداد هنری، روایتی از هنر فاخر استان در عرصه هنرهای تجسمی است، گفت: یکی از تفاوت های این دوره از جشنواره با دیگر دوره های آن، انتخاب یکی از بانوان هنرمند به عنوان دبیر جشنواره است و این اعتماد به توانمندی بانوان را نشان می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: شعار این دوره جشنواره، "ایران دوست داشتنی" است که حضور ۱۵۰ نوجوان و جوان از ۲۵ استان کشور به خوبی هویت ملی ما را به نمایش می گذارد.

دریایی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره در گروه سنی نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال و جوانان از ۱۹ تا ۲۴ سال است، اعلام کرد: امکان حضور هنرمندان خارجی در این جشنواره فراهم شده است و ۹ هنرمند از اقلیم کردستان عراق در این رویداد حضور می یابند.

وی بر انعکاس خبری مطلوب این جشنواره تاکید کرد و گفت: همه باید با میزبانی شایسته بتوانیم شاهد استمرار آن در سال های آینده باشیم.

پیاده‌روی اربعین آثار معنوی و مادی زیادی برای کردستان دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این استان ۲ سال است که قدمگاه زائران اربعین است، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین آثار معنوی هم چون رشد فضائل اخلاقی در جامعه اسلامی ما دارد.

دریایی با بیان اینکه زیارت اربعین افزون بر آثار معنوی، تاثیرگذاری مادی هم به ویژه برای استان هایی که محل تردد زائران هستند، به دنبال دارد، افزود: یکی از مهمترین آثار مادی این رویداد مذهبی بهبود و ساماندهی زیرساخت های استان به ویژه در محور مریوان است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ارشاد کردستان مسئول کمیته فرهنگی این گردهمایی مذهبی در استان است، بیان کرد: وحدت افزایی، اطلاع رسانی به زائران و معرفی استان فرهنگی کردستان از مهمترین اهداف این اداره کل در برنامه های اربعین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تشکیل تیم رسانه ای برای انعکاس و انتقال اخبار مربوط به اربعین در فضای مجازی خبرداد و گفت: روزانه این تیم اقدام به تولید محتوا و انتشار آن در قالب کلیپ و تیزر در شبکه های اجتماعی مجازی می کنند.

دریایی با اشاره به اینکه صفحه اربعین کردستان در پیام رسان های ایتا، بله و اینستاگرام ایجاد شده است، افزود: در این صفحه هر روز اطلاعات و اخبار مورد نیاز بارگذاری می شود.

وی در ارتباط با برگزاری جشنواره رسانه های استان نیز اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره در استان هم انجام شده و قرار است اواسط هفته آینده برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha