۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85212823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد زائران از کردستان بیانگر محبت اهل سنت به امام حسین(ع) است

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: تردد زائران اربعین از مرز بین المللی باشماق مریوان برای دومین سال متوالی، اثبات محبت اهل سنت به امام حسین(ع) است.

ماموستا معروف خالدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به همه مسلمانان جهان، اظهار کرد: مردم کردستان عشق و علاقه و ارادت فراوانی نسبت به اولاد پیامبر اکرم(ص) دارند.

وی اضافه کرد: امسال دومین سالی است که کردستان افتخار حضور زائران اربعین حسینی را پیدا کرده و مرز باشماق مریوان محل تردد آنها به سمت کربلای معلی شده است.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه تردد زائران از باشماق مریوان دارای مزایا و پیام هایی است، گفت: از جمله پیام و مزیت این اقدام، اثبات محبت اهل سنت نسبت به امام حسین(ع) و وجود اتحاد و انسجام بین مسلمانان است.

ماموستا خالدی یادآور شد: دشمن می خواهد القا کند که امام حسین(ع) فقط مختص به اهل تشیع است در حالیکه این امام بزرگوار نه تنها به مسلمانان بلکه به همه آزادیخواهان و مردم دنیا تعلق دارد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مزایای تردد زائران از مرز باشماق مریوان معرفی ظرفیت های کردستان به ویژه در حوزه گردشگری و تقویت زیرساخت های آن بخصوص در بخش حمل و نقل و جاده های استان است.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: بی شک هر فردی که قدم و حرکتی در راستای اعلام ارادات و محبت نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان دارد مورد شفاعت و رحمت الهی قرار می گیرد.

امسال برای دومین سال است که زائران اربعین از مرز باشماق مریوان واقع در استان کردستان برای عزیمت به کربلای معلی استفاده می کنند.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha