اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل ۳۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: این اداره کل ۳۰۰ پروژه در مناطق مختلف این استان در دست جرا دارد.

سیداحد شیرین‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نهضت بزرگ مدرسه‌سازی در سراسر استان با جدیت شروع شده و تمام روستاها و مناطق محروم به‌ویژه در اصلاندوز ، پارس‌آباد و نیر کارگاه‌های مدرسه‌سازی دایر بوده و صفر تا ۱۰۰ پروژه‌های مدرسه‌سازی فعال است.

وی ادامه داد: در سایه اقدامات انجام شده تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در مناطق مختلف استان جمع‌آوری شده و در این مناطق مدرسه در دست اجرا بوده و یا در حال اتمام است.

وی افزود: مدارس سنگی بدون ملات نیز در استان جمع‌آوری شده و برای جمع‌آوری مدارس سنگی با ملات بالای ۱۵ دانش‌آموز هم با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) همکاری می‌کنیم تا امسال پروژه‌های مدرسه‌سازی شروع و مدارس سنگی به‌طور کامل جمع‌آوری شود.

شیرین‌نژاد خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان با ۵۳ نفر نیروی انسانی در سال گذشته ۸۰ پروژه به آموزش و پرورش استان اردبیل تحویل داد که یک شاهکار است.

وی افزود: در یک‌سال گذشته در بحث تجهیزات فضاهای آموزشی به میزان هشت هزار میلیارد ریال تجهیزات آموزشی ، کمک آموزشی و تجهیزات هنرستانی خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان شد..

وی تصریح کرد: در بحث ضوابط و استانداردهای فضاهای آموزشی اگر مدارس استان امکان جدید بدهند این فضاها با طراحی جدید ، استانداردها ، بسیار ایمن ، باکیفیت ، دلباز و زیبا احداث و تجهیز شده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود تا دانش‌آموزان با احساس آرامش و امنیت تحصیل کنند.

خیرین بازوان اصلی اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل در شروع پروژه‌های مدرسه‌سازی هستند

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان این که سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس یک سازمان تمام دولتی است و ریالی از بابت خدمات از مردم دستمزد و تعرفه نمی‌گیرد ، گفت: بخشی از اعتبارات عمرانی این اداره کل توسط خیرین حقیقی و حقوقی تامین می‌شود.

شیرین‌نژاد میزان مشارکت خیرین در ساخت و توسعه مدارس در سطح کشور را ۳۰ درصد و این میزان را در استان اردبیل بالای ۳۰ درصد ذکر کرد و افزود: در حال حاضر با مشارکت خیرین در این استان ۸۸ مدرسه در حال ساخت بوده و در هر ۱۰ شهرستان استان مدرسه خیرساز در دست اجراست.

وی شاخص‌ترین پروژه خیرین مدرسه‌ساز استان را مدرسه دارالفنون دانست که پروژه بی‌نظیری در سطح کشور است و گفت: این پروژه ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و در آن ۲ مدرسه دخترانه و پسرانه با ۱۵ کلاس ، سالن ورزشی ، کتابخانه ، آمفی‌تئاتر ، نمازخانه و اتاق بهداشت پیش بینی شده که به همت بانک پاسارگاد و اجرای شرکت سیمان تدبیر تجارت با نظارت نوسازی مدارس احداث می‌شود و دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

پنج منطقه آموزشی در استان اردبیل کمبود فضای آموزشی دارد

شیرین‌نژاد ادامه داد: از مجموع ۱۹ منطقه آموزشی استان در ۱۴ منطقه و ناحیه در زمینه سرانه آموزرشی مشکل چندانی نداریم ولی ناحیه یک و ۲ اردبیل و شهرستان‌های مشگین‌شهر ، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان مشکل حاد فضای آموزشی دارند و با کمک خیرین و بهره‌گیری از اعتبارات دولتی و استانی سعی می‌کنیم دانش‌آموزان از لحاظ فضای آموزشی در مضیقه نباشند.

وی تصریح کرد: این اداره کل تا زمان تکمیل پروژه قبلی حق احداث پروژه جدید را ندارد و نیاز است خیرین کمک کنند تا پروژه‌ها را شروع کنیم و این اداره کل اعتبارات تکمیلی آن را با اعتبارت استانی و دولتی پیش ببرد.

وی همچنین از خیرین خواست در ساخت یا تکمیل مدرسه کمک کنند و افزود: پروژه‌های خیرین به نام خود خیر ثبت می‌شود ، تا زمان فعالیت به نام خیر است و حتی مهر مدرسه به نام خیر است و اعتبارات دولتی هم چندین برابر مشارکت خیرین به پروژه خیرساز تخصیص می‌یابد تا به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مدرسه خیرسازی در استان اردبیل وجود ندارد که اعتبارات دولتی به آن تزریق نشده باشد و اردبیل در زمینه تکریم خیرین در سطح کشور نمونه است.

۸۵ درصد بخاری‌های گازی در مدارس استان اردبیل جمع‌آوری شد

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: این اداره کل در سال‌های اخیر در جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس استان موفق عمل کرد ، تاکنون بیش از ۸۵ درصد بخاری‌های گازی در مدارس استان نیز جمع‌آوری شده و تا مهرماه سال ۱۴۰۳ تمام بخاری‌های گازی در مدارس استان جمع‌آوری خواهد شد.

وی به استانداردسازی مدارس غیراستاندارد از طریق ساماندهی سامانه گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: ۳۴۰ کلاس در این استان از دهه فجر پارسال تاکنون استانداردسازی شده و در این زمینه حتی در روستاهای دورافتاده نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

شیرین‌نژاد ادامه داد: این اداره کل طی یک‌سال گذشته ۹۳ هزار مترمربع ایزوگام و ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت در مدارس استان اجرا کرد.

وی هفته دولت را فرصت مناسبی برای انعکاس عملکرد و اقدامات دولت در بخش‌های مختلف دانست و افزود: این اداره کل به‌همین مناسبت ده‌ها پروژه افتتاحی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان‌های کوثر ، مشگین‌شهر و بیله‌سوار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha