۳۸۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی به مدارس استان اردبیل ارسال شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از ارسال ۳۸۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی به مدارس دولتی محروم و کم برخوردار در نقاط مختلف این استان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایرنا، احد شیرین‌زاده روز سه‌شنبه در آیین توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس گفت: این تجهیزات شامل سیستم گرمایشی، چاپگر، تجهیزات مورد نیاز هنرستانی، صندلی معلم، میز دانش‌آموز و کمد است که به مدارس دولتی محروم و کم برخوردار، روستایی و تازه تاسیس ارسال می شود.

وی افزود: با همکاری آموزش و پرورش و بر اساس نیازسنجی از مناطق مختلف این تجهیزات تهیه شد تا با توزیع آن شاهد عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از مناطق روستایی و حاشیه باشیم.

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: پارسال سیستم گرمایشی ۳۴۰ کلاس درس از ردیف اعتبارات استانداردسازی به صورت مناسب و ایمن تجهیز و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

به گفته شیرین زاده در یک‌سال گذشته در مجموع بیش از هشت هزار میلیارد ریال تجهیزات آموزشی ، کمک آموزشی و تجهیزات هنرستانی خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

۲۷ واحد آموزشی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی ۲۷ واحد آموزشی در ۱۰۲ کلاس در نقاط مختلف این استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

شیرین‌زاده افزود: اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و راه اندازی این مدارس هزینه کرده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته نیز ۸۰ واحد آموزشی به آموزش و پرورش استان اردبیل تحویل داده شد تا در اختیار دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف قرار گیرد.

وی بیان کرد: امسال تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در قالب "طرح شهید پناهی" مجهز و به مدارس تبدیل می شود و با این این اقدام بساط مدارس کانکسی و سنگی در استان اردبیل برچیده خواهد شد.

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: با همکاری بنیاد برکت و اعتبارات ملی تلاش می شود مدارس سنگی با ملات بالای ۱۵ دانش‌آموز نیز در اندک زمان ممکن جمع آوری گردد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و آموزش و پرورش در مناطق و نواحی ۱۹ گانه این استان فعال است.

در سال تحصیلی گذشته حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در سه هزار و ۵۰۰ مدرسه و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۱۹ منطقه آموزشی سطح استان اردبیل و با هدایت حدود ۲۰ هزار نفر معلم و مربی آموزشی مشغول تحصیل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha