۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85213179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله لاپید و گانتس به کوهن به خاطر افشای دیدارش با وزیر خارجه لیبی

تهران - ایرنا - سران ائتلاف مخالفت کابینه رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به وزیر خارجه این رژیم به خاطر افشای دیدار محرمانه هفته گذشته اش با وزیر خارجه لیبی در ایتالیا حمله کرده و این اقدام او را "غیر مسوولانه و ننگ آور" و به زیان این رژیم در سطح بین المللی دانستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما،، «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق و «بنی گانتس» رئیس حزب «اتحاد» و از سران ائتلاف مخالف بینامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان) این رژیم، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را بدلیل انتشار خبر دیدار محرمانه اش با وزیر خارجه لیبی مورد حمله قرار دادند.

لاپید و گانتس گفتند که انتشار این خبر از سوی کوهن به آنچه آن را به زعم خود "روابط سری" تل آویو با لیبی و سایر کشورها خواندند، لطمه می زند.

به نوشته سما، یک مسئول بلندپایه رژیم صهیونیستی گفت که "دیدار میان وزیران خارجه لیبی و رژیم صهیونیستی تصادفی نبود". وی مدعی شد که این دیدار با اطلاع نخست وزیر لیبی انجام شد.

در همین حال، لاپید در اظهار نظری دیگر گفت که کشورهای جهان امروز در حالی درز غیر مسوولانه خبر دیدار وزیران خارجه رژیم "اسرائیل" و لیبی را دنبال کردند که این سوال برایشان بوجود آمد که آیا می توان با چنین رژیمی رابطه برقرار کرد آیا می توان به چنین رژیمی اطمینان کرد.

وی افزود: علت این امر، انتصاب کوهن به مقام وزارت خارجه است؛ در حالی که هیچ سابقه ای در این زمینه نداشته است.

لاپید گفت: انتشار خبر این دیدار با واکنش هایی که در لیبی برانگیخت، یک کار حساب نشده و یک ناکامی بزرگ است. اقدامی غیر مسوولانه و ننگ آور است که برای نشستن در صدر اخبار، جان دیگران را به مخاطره بیاندازند.

به گزارش ایرنا، پیش تر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از دیدار الی کوهن وزیر خارجه رژیم و نجلا منقوش وزیر خارجه لیبی در شهر رم ایتالیا خبر داده بود.

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند که در پی دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، سرویس امنیت داخلی این کشور منقوش را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرده است.

در همین رابطه، وزارت خارجه لیبی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر پایبندی کامل به مواضع ملی در قبال مسائل ملت‌های عربی و اسلامی که مهم‌ترین آنها آرمان فلسطین است، تاکید می‌کنیم.

در پی افشای دیدار منقوش با کوهن، پارلمان لیبی امروز دوشنبه جلسه ای اضطراری را برای بررسی این پرونده برگزار می‌کند.

دارالفتوای لیبی امروز دوشنبه دیدار «نجلا منقوش» وزیر خارجه این کشور با «الی کوهن» وزیر خارجی رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را تعدی آشکار به اصول ملی و دینی لیبی دانست.

جنبش حماس نیز امروز دوشنبه از اقدام دولت لیبی در تعلیق کاری منقوش استقبال کرد.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که از تصمیم دولت لیبی در تعلیق کاری وزیر خارجه این کشور که با وزیر خارجه دشمن صهیونیستی دیدار کرده بود، استقبال می‌کنیم.

وی گفت: چنین دیدارهایی محکوم است و به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های ما مشروعیت می‌بخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha