پنج دستگاه ام.آر.آی پیشرفته چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم فعال شد 

شهرکرد –ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان گفت: پنج دستگاه ام.آر.آی پیشرفته در دولت سیزدهم برای استان خریداری و در این مدت فعال شد.

به گزارش ایرنا، در تصویربرداری پزشکی از اشعه ایکس، ام.آر. آی، سونوگرافی،سی.تی. اسکن و اسکن PET استفاده می‌شود که MRI (ام. آر.آی) یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی روشی برای تصویربرداری تشخیصی در پزشکی است که توسط پرتونگاری انجام می‌شود. این روش بر اساس تشدید یا رزونانس مغناطیسی هسته تعریف و با دستگاه‌های بسیار پیشرفته ام.آر. آی انجام می‌شود.

ارسلان خالدی‌فر روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از دستگاه ام.آر.آی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به مناسبت هفته دولت افزود: قبل از دولت سیزدهم تنها یک دستگاه ام. آر.آی در استان فعال بود که این مساله باعث طولانی شدن زمان انجام معاینات ام.آر.آی و همچنین مراجعه بیماران به استان‌های همجوار و تحمیل هزینه بالابه بیماران شده بود.

وی اظهار داشت:راه‌اندازی و تجهیز، دستگاه ام.آر.آی یکی از آرزوهای دیرین مردم چهارمحال و بختیاری بود، که امروز بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به عنوان بیمارستان اورژانسی و مرکز تصادفات استان، به این دستگاه پیشرفته مجهز شد.

خالدی‌فر افزود: این دستگاه از پیشرفته‌ترین مدل دستگاه ام.آر.آی دنیاست که کیفیت بالا برای تصویربرداری دارد.

مدیرگروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: این دستگاه از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیاست که تصویربرداری از قسمت‌های مختلف مغزی، ستون فقرات، شکم و لگن و اندام‌ها در مقاطع مختلف با آن قابل انجام است.

محمد علی دیانی افزود: پیش از این بیماران بستری در این بیمارستان برای دریافت خدمات ام.آر.آی به بیمارستا هاجر منتقل می‌شدند و با راه‌اندازی این دستگاه زمان انجام معاینات برای بیماران بستری کاهش و از اعازم به بیمارستان هاجر جلوگیری می‌شود.

به گفته وی، برای خرید این دستگاه پیشرفته 70 میلیارد تومان هزینه شده در حالی که اگر امروز این دستگاه خریداری می‌شد 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

وی گفت: در فاز نخست با فعال شدن این دستگاه، خدمات‌دهی به بیماران بستری در این بیمارستان امکانپذیر است و از ماه آینده نیز در فاز دوم با به‌کارگیری بخش‌های پشتیبانی و نیروی انسانی و تجهیزات، فاز بیمارستان سرپایی فعال می شود و به بیماران سرپایی نیز خدمات ام.آر.آی ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه دستگاه MRI مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد با فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرماندار شهرستان شهرکرد، معاون درمان و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و رییس مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد و جمعی از مسوولان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha