۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85214895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی باند دوم محور سربیشه - نهبندان آغاز شد

بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی قطعه اول باند دوم محور سربیشه - سربیشه به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتبار پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال همزمان با ششمین روز از هفته دولت در آیینی با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در این آیین گفت: اجرای طرح‌های زیرساختی مختلف از جمله باند دوم راه نشان‌دهنده توجه ویژه به مناطق کم برخودار در دولت سیزدهم است.

جواد قناعت افزود: علاوه بر این طرح، روز گذشته نیز عملیات اجرایی باند دوم محور دیهوک - طبس به طول ۱۷ کیلومتر آغاز شده‌ است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌های زیرساختی نشان‌دهنده کار، تلاش و توجه ویژه به استان‌های کم برخودار است، ادامه داد: طرح‌های زیرساختی دیگری از جمله انتقال آب از دریای عمان، راه آهن، گازرسانی و طرح‌های اقتصادی شاخص مانند ساخت کارخانه فولاد قاینات و فلورین اسید نهبندان نشان از قرار گرفتن استان خراسان جنوبی در مسیر توسعه است.

عملیات اجرایی باند دوم محور سربیشه - نهبندان آغاز شد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ طرح عمرانی رهاورد دولت مردمی برای مردم سربیشه

استاندار خراسان جنوبی همچنین در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان سربیشه در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت امسال ۸۶ طرح عمرانی با اعتبار پنج هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال در سربیشه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که رهاورد دولت مردمی برای مردم این منطقه است.

قناعت افزود: از این تعداد، ۷۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه با اعتبار هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه توسعه پوشش اینترنت پرسرعت برای پنج روستای شهرستان سربیشه به اعتبار ۳۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی مجتمع خدماتی و رفاهی تیرپارک با اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ساخت این مجتمع خدماتی از اقدام‌های ارزشمند و جدید است و از آنجا که در مسیر کریدور جنوب به شمال قرار داریم، ساخت این پارک به عنوان کار زیربنایی و مهم در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه طرح یادشده توسط سازمان همیاری‌های استان ساخته خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که این طرح مهم و ارزشمند در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

قناعت با اشاره به اقدام‌های مهم و بزرگ در یک سال اخیر در سربیشه، گفت: آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب سربیشه، انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه، عملیات اجرایی واحد فرآوری کرومیت و شهرک تخصصی زرشک از جمله اقدامات مهمی است که در این شهرستان رقم خورده است.

وی اظهار کرد: استان با کارگاه سازندگی تبدیل شده و در همه شهرستان‌ها دست کم ساخت یک طرح باند دوم را داریم و این اقدامات در شرایط تحریم و محدودیت‌های اعتباری در حال رقم خوردن است.

همزمان با سالروز سفر تاریخی و ماندگار رهبر معظم انقلاب به نهبندان در هفتم شهریور سال ۷۸، این شهرستان مقصد سفر استاندار در ششمین روز هفته دولت تعیین شد.

حضور در آیین سالروز سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نهبندان، مهمترین بخش برنامه‌های امروز استاندار و مسئولان خراسان جنوبی بود و ادامه ترمینال ضبط پسته به ظرفیت هزار و ۳۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیون ریالی، افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۱ پروژه گازرسانی با اعتبار هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و افتتاح همزمان ۶ طرح آبرسانی با اعتبار ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور قناعت انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برای افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت راهی شهرستان سربیشه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha