۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85215264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماجرای فوکوشیما/ تلاش حزب حاکم کره جنوبی برای تغییر ذهنیت افکار عمومی

تهران – ایرنا – خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد حزب حاکم این کشور تصمیم گرفته است برای تغییر ذهنیت افکار عمومی و کاهش نگرانی مردم کره ، بجای استفاده از عبارت "آب آلوده" برای آب رادیواکتیو رهاشده از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن، از عبارت "آب آلوده تصفیه شده" استفاده کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که رئیس فدراسیون ملی تعاونی‌های شیلات در جلسه "حزب قدرت مردم" (PPP) خواستار استفاده از عبارت "آب آلوده تصفیه شده" شد. این جلسه با هدف بررسی راه‌های افزایش مصرف غذاهای دریایی پس از رهاسازی آب های نیروگاه فوکوشیما برگزار شد و مسئولان کره جنوبی سعی دارند تا از نگرانی مردم این کشور بکاهند و آنها را به استفاده از غذاهایی دریایی تشویق کنند.

روز گذشته هم رسانه رسمی کره جنوبی برای کاهش نگرانی مردم این کشور درباره استفاده از غذاهای دریایی بعد از رها سازی پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما در دریا، خبر و عکسی منتشر کرد مبنی بر اینکه نخست وزیر کره جنوبی در حال میل کردن غذاهای دریایی است .

یو سانگ بوم سحنگوی حزب حاکم کره جنوبی به خبرنگاران گفت: اکنون باید رسماً پساب نیروگاه فوکوشیما را "آب آلوده تصفیه شده" بنامیم. از آنجا که این مواد پس از تصفیه شدن، به دریا منتقل می شود، ما آن را به عنوان آب آلوده تصفیه شده معرفی کنیم. این همان اصطلاح رسمی اعلام شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی است. "

در این جلسه نو دونگ جین، رئیس فدراسیون ملی تعاونی های شیلات کره جنوبی مدعی شد اصطلاح پرکاربرد "آب آلوده" مردم را گمراه می کند و باعث ایجاد ترس در مورد ایمنی غذاهای دریایی تولید شده محلی می شود. وی تاکید کرد: از این به بعد اصطلاح آب آلوده را به آب تصفیه شده تغییر می دهیم.

وی گفت این تغییر به منظور جلوگیری از به اشتباه افتادن مردم است؛ زیرا استفاده رایج از اصطلاح "آب آلوده" در حالی که این آب به روشی علمی و اثبات شده تصفیه می شود، واکنش نامطلوبی در بین مردم ایجاد کرده است.

در عین حال، دولت کره جنوبی اعلام کرد هنوز برای تغییر اصطلاح زود است و دولت باید "بررسی کند کدام اصطلاح برای منافع ملی مفیدتر است. "

ژاپن روز پنجشنبه با وجود نگرانی‌ها و مخالفت‌هایی که از سوی دست اندرکاران صنعت ماهی‌گیری و کشورهای همسایه ابراز شده بود، رهاسازی آب رادیواکتیو حاصل از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را به آب های آزاد اقیانوس آغاز کرد.

چند هفته پیش تر، «آیکاوا کازوتوشی» سفیر ژاپن در تهران با انتقاد از برخی گزارش ها درخصوص تصمیم دولت ژاپن برای انتقال پساب تصفیه شده نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس، گفته بود: عملیات ریختن آب نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس، مطابق با استانداردهای بین‌المللی بوده و آلودگی آن یک چهلم استاندارد جهانی است و هیچ ضرر و زیانی ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha