۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85597190
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

توسعه نخیلات لرستان در دستور کار قرار می‌گیرد

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85597190
توسعه نخیلات لرستان در دستور کار قرار می‌گیرد

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه کشت نخیلات به منظور افزایش صادرات غیرنفتی در مناطق مستعد استان در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا سیدعماد شاهرخی روز یکشنبه در نشست روز ملی خرما افزود: کشت خرما به عنوان یکی از تولیدات بخش کشاورزی می تواند نقش بسیار مهمی در حوزه صادرات غیرنفتی و ظرفیت موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت: یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه است که توجه به صادرات غیر نفتی و به ویژه تولیدات بخش کشاورزی یکی از مسیرهای تحقق این راهبرد محسوب می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اقلیم چهار فصل، برکت و تنوع مثال زدنی به حوزه باغبانی کشور بخشیده به طوری که اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی وجه تمایز محصولات باغبانی است و در این میان خرما به عنوان یک محصول نام آشنا و دیرینه همواره مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

شاهرخی با اشاره به ۲۵ شهریورماه به عنوان روز ملی خرما و ضرورت رفع موانع توسعه این محصول استراتژیک تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات خرما در استان ۸.۱ هکتار نخیلات بارور با عملکرد حدود ۱۳ تن در هکتار است.

وی افزود: یکی از فعالیت های در دست اقدام، کارهای تحقیقاتی در حوزه کشت خرما به ویژه رقم صادراتی "مجول" با توجیه اقتصادی بسیار بالا بوده که مورد استقبال کشورهای عربی و خاورمیانه قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: امید می رود با اقدامات بیشتر در برخی مناطق مستعد پرورش این محصول در استان، این صنعت توسعه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha