۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85215594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس هیات دو ومیدانی همدان: «زورآوند» بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد

همدان-ایرنا- رئیس هیات دو ومیدانی همدان گفت: اعزام نشدن «حمیدرضا زورآوند» به بازی‌های آسیایی هانگژو چیزی از ارزش‌های این قهرمان رشته پیاده روی کم نمی‌کند چراکه پایان فعالیت او نیست و مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد.

«مسعود بنوان» روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: زورآوند با وجود شایستگی نتوانست مجوز حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کند و برای او که قرار بود مرحله دوم مسابقه ثبت رکورد را برگزار کنند، انجام نشد و لیست تیم ملی دو ومیدانی بسته شد.

وی اضافه کرد: مدت زمانیکه شاهد تغییرات در راس فدراسیون دو ومیدانی کشور بودیم، با توجه به شرایط پیش آمده به ضرر زورآوند تمام شد اما با تصمیم مسوولان احترام می‌گذاریم چرا که همه جوانب را در نظر باید گرفت.

بنوان ادامه داد: این ورزشکار رشته پیاده روی ۱۷ سال سابقه فعالیت در دو ومیدانی را دارد و با حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل، به پرافتخارترین دونده تاریخ ورزش همدان تبدیل شد و اکنون نیز مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد.

وی بیان کرد: مسابقات دو ومیدانی قهرمانی آسیا قرار است اسفندماه امسال به میزبانی کشور ژاپن برگزار شود و زورآوند به طور قطع در این رویداد به میدان می‌رود.

رئیس هیات دو ومیدانی همدان یادآور شد: زورآوند این فرصت را دارد تا با آماده‌سازی مطلوب در مسابقات دو ومیدانی قهرمانی آسیا شرکت کند.

بنوان افزود: این ورزشکار با اخلاق همدانی همچنان شرایط حضور در تیم ملی را دارد و او را برای کسب مدال در آسیا آماده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده که مقرر بود در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر از ۱۹ شهریور تا سه مهر سال ۱۴۰۱ برگزار شود به دلیل کرونا در چین با تصمیم شورای المپیک آسیا با یک سال تعویق در تاریخ یک تا ۱۶ مهر امسال انجام خواهد شد.

با توجه به سیاست‌های ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراسیایی مبنی بر اعزام کیفی کاروان ورزشی ایران به این دوره از رقابت‌ها و لزوم تعیین شفاف مسیر حضور رشته‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو برحسب شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستورالعمل اعزام به این رویداد تدوین شده است.

ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو پس از آخرین جلسه خود در مورد تعداد سهمیه‌های رشته‌های مختلف در این دوره از بازی‌ها، یک سهمیه زنان به سهمیه‌های دوومیدانی اضافه کرد تا این رشته با ۶ مرد و سه زن به هانگژو اعزام شود. با اینکه فدراسیون دوومیدانی درخواست ۹ سهمیه در بخش مردان و پنج سهمیه در بخش زنان داده بود اما با این تعداد موافقت نشد و اکنون هم مشخص شده که یک سهمیه زنان هم از این رشته گرفته شده است.

به این ترتیب زورآوند یکی از شانس‌های کسب سهمیه کاروان ورزش همدان، بازی‌های آسیایی هانگژو را از دست داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha