۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85215596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ پروژه عمرانی و مسکونی در آستارا افتتاح شد

 آستارا- ایرنا- ۱۰ پروژه عمران شهری و ساخت مسکن مددجویی با اعتبار افزون بر ۷۷ میلیارد ریال روز چهارشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان آستارا در آخرین روز از هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست فرمانداری آستارا در مورد پروژه‌های افتتاحی گفت: پروژه‌هایی که امروز از سوی دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی به مردم عزیز تقدیم شد، از جمله شامل ۶ پروژه شهرداری لوندویل با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال شامل اجرای کانیو، سنگ‌فرش و اصلاح رفوژ میانی، احداث سرویس بهداشتی و آسفالت معابر بود.

محمدرضا شهاب‌زاده افزود: با توجه به نگاه دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی، در همان ماموریت اول به همه دولتمردان، از هیات دولت و استانداران گرفته تا فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران تاکید شد که توجه ویژه‌ای به بخش محرومین و روستاها داشته باشند.

وی افزود: نکته‌ای که شاید سال‌ها غفلت شد و کمتر مورد توجه قرار گرفت، با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف آستارا مانند بنیاد مسکن، شهرداری، بخشداری، کمیته امداد و سپاه جامه عمل پوشید؛ همه دست به دست هم دادند تا نگرانی تعدادی از همشهریان در بحث مسکن برطرف شود.

سرپرست فرمانداری آستارا بیان کرد: طراحی و استحکام بناهایی که امروز تحویل مددجویان کمیته امداد شد، به گونه‌ای است که بعدها در صورت توانمند شدن می‌توانند نسبت به توسعه آنها و احداث طبقات بیشتر اقدام کنند.

۱۰ پروژه عمرانی و مسکونی در آستارا افتتاح شد

تحویل چهار واحد مسکن مددجویی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا نیز در ادامه تشریح کرد: ساختمانی که امروز افتتاح شد، به نمایندگی از چهار واحد مسکونی مددجویی با مجموع متراژ ۱۸۷ مترمربع بود که با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال ساخته شد.

بهرام تسلی‌نیا افزود: امسال‌ در بحث ساخت و تعمیرات مسکن مددجویان، ۱۸ مورد ساخت مسکن در دست اقدام است که حدود هفت وام سه میلیارد ریالی و در مجموع مبلغ ۵۴ میلیارد ریال در این قسمت امسال اعتبار داریم.

وی اظهار کرد: ۱۲ واحد نیمه تمام داریم که با سرانه ۹۰۰ میلیون ریال در دست اقدام هست و در مجموع با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در دست ساخت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا با اشاره به کمک‌های این نهاد در بحث لوله‌کشی و سرانه ۶۰۰ میلیون ریالی هر خانواده، یادآور شد: سال گذشته ۲۵۰ مورد ثبت‌نام مددجویان زیر پوشش را در طرح نهضت ملی مسکن داشتیم که اختصاص پروژه هم شده است.

وی تاکید کرد: بیشتر کارهایی که کمیته امداد انجام می‌دهد، با مشارکت دیگر سازمان‌هاست که مشکل خاصی وجود ندارد و ساختمان‌های امسال هم آماده است.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی، مسکونی، اشتغالزایی، ورزشی و زیربنایی با اعتبار افزون بر یک هزار میلیارد ریال در شهرستان آستارا برای هفته دولت امسال برنامه‌ریزی شده بود.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز شهادت رجایی و باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر وقت در سال ۱۳۶۰ به دست منافقین با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha