۵۰ طرح در «لوندویل» آستارا بهره برداری و کلنگ‌زنی شد

آستارا- ایرنا- ۵۰ پروژه آبرسانی، مسکونی، ورزشی و عمران روستایی بخش «لوندویل» با ارزش افزون بر ۵۹ میلیارد ریال روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان شهرستان آستارا بهره برداری و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا در آیینی به این مناسبت گفت: پروژه آبرسانی «خسرو محله» که به نمایندگی از سایر پروژه‌ها افتتاح شد، با کمک مردم و مسئولان به‌ ویژه اداره آب و فاضلاب آستارا و نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برخلاف برنامه‌ریزی اولیه به‌ جای ۳۰ ماه در ۹ ماه انجام شد.

سرهنگ بهزاد قنبری با اشاره به اینکه این پروژه به‌ جای ۱۹ کیلومتر در ۲۱ کیلومتر اجرا شده است و در کنار خسرو محله روستاهای قنبرمحله، سیبلی و بخشی از شهر لوندویل را زیر پوشش قرار می‌دهد، افزود: پیش‌بینی اعتبار اولیه ۶۰ میلیارد ریال بود ولی با تلاش‌های صورت گرفته با کمتر از ۲۰ میلیارد ریال به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اجرای سه ایستگاه پمپاژ آب، بیان کرد: سه حلقه چاه عمیق نیز در چارچوب این پروژه اجرا شد که ۲ حلقه آماده بهره‌برداری و یک حلقه هم در دست اقدام است.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا اضافه کرد: با توجه به تنش آبی در بخش مرکزی، این آمادگی وجود دارد که با دستور فرماندار و در صورت درخواست اداره آبفا اجرای پروژه مشابهی از سوی قرارگاه امام حسن (ع) در روستاهای منطقه حیران و عنبران هم در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برای تقویت منابع آبی پایدار و برطرف کردن مشکلات مردم در حوزه آب، قرارگاه امام حسن (ع) آمادگی همکاری دارد و همچون گذشته پای کار است‌ تا با همکاری گروه‌های جهادی در کمترین زمان آماده بهره‌برداری شود.

قنبری همچنین به پروژه ساخت مسکن محرومان اشاره و تشریح کرد: واحد مسکونی که امروز برای بهره‌برداری در اختیار یکی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت، ۴۴ مترمربع مساحت دارد و سه میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

وی با اشاره به تلاش گروه‌های جهادی در اجرای این پروژه، عنوان کرد: این واحد با تسهیلات ۲ میلیارد ریالی بنیاد مسکن، ۴۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض کمیته امداد و ۶۰ میلیون کمک گروه‌های جهادی و خیران ساخته و پس از تایید مسائل فنی و مهندسی تحویل مددجوی مورد نظر شد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا ادامه داد: امروز همچنین شاهد کلنگ‌زنی سالن ورزشی ۹‌دی لوندویل در ساحل این شهر بودیم که با کمک دستگاه‌های مربوطه ساخته خواهد شد؛ پیش‌تر در تمامی روستاهای شهرستان این سالن از سوی سپاه ساخته شده بود اما به دلیل محدودیت زمین در لوندویل انجام نشده بود.

وی گفت: امسال اما با کمک شهرداری، شورای شهر، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، آبفا و سایر دستگاه‌های مربوطه این محل انتخاب و مجوزهای لازم دریافت شد؛ زمین مورد نظر که سه هزار و ۳۵۰ متر است، ۸۵۰ متر آن برای ساخت سوله ورزشی از محل اعتبارهای در اختیار نماینده اختصاص می‌یابد و بخشی از آن هم چمن‌کاری خواهد شد.

قنبری افزود: برآورد اعتباری پروژه ۱۱۰ میلیارد ریال شده است که ۴۰ میلیارد ریال آن امسال تخصیص می‌یابد؛ ۱۰ میلیارد ریال هم سال گذشته از همین محل تخصیص یافته بود که با توجه به تورم موجود بخشی از وسایل خریداری شد و در چند روز آینده کار آغاز خواهد شد تا در سریعترین زمان ممکن در اختیار جوانان مومن و انقلابی لوندویل قرار بگیرد.

رونمایی از ۴۴ طرح عمران روستایی

سرپرست فرمانداری آستارا نیز در این مراسم تشریح کرد: امروز ۴۴ طرح عمران روستایی بخش لوندویل با اعتبار بیش از ۴۶ میلیارد ریال افتتاح شد که از جمله شامل اجرای کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در کانرود، سیبلی، خسرومحله، کوته‌کومه و خلیفه‌سرا، تعریض روستاهای چلوند، قره‌سو باش‌محله و خان‌حیاطی و اجرای روشنایی روستای چلوند بود.

محمدرضا شهاب‌زاده اضافه کرد: زیرسازی و بتن‌ریزی در روستاهای کانرود، سیبلی، خسرومحله، قنبرمحله، سیر الیوه، کوته‌کومه، خلیفه‌سرا، قره‌سو، سلی، گونش و چلوند؛ اجرای آسفالت و لکه‌گیری در سیر الیوه، خان‌حیاطی و قنبرمحله؛ اجرای دیواره در سیر الیوه، باش‌محله و خلیفه‌سرا از دیگر پروژه‌های عمرانی روستایی بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در ادامه با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: همه باید بسیج شوند و به تکمیل پروژه‌های در دست اجرا کمک کنند و امید می‌رود هر آنچه در توان داریم، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم، به‌کار بگیریم.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی، مسکونی، اشتغالزایی، ورزشی و زیربنایی با اعتبار افزون بر یک هزار میلیارد ریال در شهرستان آستارا برای هفته دولت امسال برنامه‌ریزی شده است.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز شهادت رجایی و باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر وقت در سال ۱۳۶۰ به دست منافقین با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha