۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85211300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ پروژه در شهرستان آستارا افتتاح شد

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳
کد خبر: 85211300
۱۷ پروژه در شهرستان آستارا افتتاح شد

آستارا- ایرنا- ۱۷ پروژه مسکونی، مخابراتی، زیربنایی و خدماتی آستارا با اعتبار افزون بر ۱۱۷ میلیارد ریال روز شنبه در مراسمی جداگانه با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست فرمانداری آستارا در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها تشریح کرد: یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری از جمله پروژه‌های افتتاحی امروز بود که سه نفر به طور مستقیم در آن مشغول به‌کار شده‌اند.

محمدرضا شهاب‌زاده با اشاره به اینکه چهار میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی و تجهیز این دفتر هزینه شده است، افزود: ظرفیت اشتغال این دفتر خدمات گردشگری با بازگشایی مرز زمینی بین ایران و آذربایجان و افزایش رفت و آمدها تا ۱۰ نفر هم قابل افزایش است.

وی یادآور شد: سال گذشته گیلان توانست ۱۱۸ درصد اشتغالی را که تعهد کرده بود، انجام دهد و حتی بیشتر از سقفی که برای استان در نظر گرفته شده بود، محقق شد و تمام شهرستان‌ها هم افزایش داشتند.

سرپرست فرمانداری آستارا بیان کرد: امسال نیز علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه گردشگری می‌توانند از ظرفیت تبصره ۱۸ به منظور برخورداری از تسهیلات حمایتی دولتی استفاده کرده و به بحث اشتغالزایی کمک کنند.

وی با اعلام آمادگی برای پیگیری و برطرف کردن مشکلات احتمالی پیش‌روی سرمایه‌گذاران، اضافه کرد: افرادی که به این دفترها مراجعه می‌کنند، در واقع نخستین مواجهه با فرهنگ و ارزش‌های ما را دارند و از این رو رسالت سنگینی از این نظر بر دوش فعالان حوزه گردشگری است و امید می‌رود نمایندگان شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

شهاب‌زاده همچنین اظهار کرد: تابلو ورودی روستای گیلده (یادمان شهدا) که به عنوان مطالبه مردمی قرار بود پیش از این اجرا شود، امسال با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به اجرا درآمد که مورد استقبال و رضایت مردم منطقه نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای دیوار برشی در خیابان شهید ضیافتی مقدم و تعریض جاده گیلده با اعتبار ۸۳۰ میلیون ریال، تشریح کرد: پل آب‌رو در خیابان دانش جنوبی روستای مشند با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نصب تابلوهای مزین به نام شهدا در کوچه‌ها، تعریض و پاک‌سازی خیابان‌های روستای دگرمانکشی با اعتبار ۲۲۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که افتتاح شد.

۶۸۸ واحد مسکونی در حال ساخت است

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا نیز تشریح کرد: این مجموعه در راستای سیاست‌های دولت و بر اساس وظیفه ذاتی که بر عهده دارد، در قالب طرح نهضت ملی مسکن نسبت به اعطای وام و تسهیلات به متقاضیان روستایی و ساکنان شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر اقدام کرده است.

مهدی گرویان با اشاره به کارمزد پنج درصدی این تسهیلات ۲ میلیارد ریالی، افزود: سال گذشته شهرستان آستارا ۹۲ واحد به مبلغ ۱۸۴ میلیارد ریال سهمیه داشت که همه متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی افزود: با وجود مشکلات در بحث دریافت ضمانت تسهیلات بانکی و برخی کارشکنی‌ها، در نهایت برای ۶۱ واحد قرارداد بسته شد که از میان آنها هشت واحد در روستاهای مختلف از جمله قلعه، ویرمونی، کانرود و عباس‌آباد به مرحله پایان کار رسیدند.

رئیس بنیاد مسکن آستارا بیان کرد: واحد مسکونی که امروز به نمایندگی از هشت واحد دیگر افتتاح شد، ۲ واحد در ۲ طبقه هر یک به مساحت ۱۰۰ مترمربع بود که برای هر واحد به طور جداگانه مبلغ ۲ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد مسکن پرداخت شد.

وی با اشاره به سهمیه ۶۱۲ واحدی آستارا در طرح نهضت ملی مسکن و حمایت تسهیلاتی بنیاد مسکن از این طرح در قالب مسکن شهری، اضافه کرد: همچنین اعطای وام برای مسکن محرومان نیز در دستور کار قرار دارد که با استفاده از کمک‌های بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت و سازها انجام می‌شود.

گرویان عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز بین بنیاد مسکن با کمیته امداد و بسیج سازندگی به امضا رسیده است که برای ساخت ۱۵ واحد ۶۰ متری وام را بنیاد مسکن تامین می‌کند، کار ساخت و ساز را بسیج سازندگی انجام می‌دهد و برخی لوازم را نیز کمیته امداد تامین می‌کند.

ارتقای سه سایت و احداث یک سایت مخابراتی جدید

رئیس اداره مخابرات آستارا همچنین در این مراسم گفت: ۲ پروژه مخابراتی امروز در نقاط مختلف این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

اردشیر بنی‌خدمت افزود: پروژه‌ها از جمله شامل فیبرکشی و تعویض سکتورهای مرکز ویرمونی، حیران و آق‌چای بود و در واقع در این سه سایت ارتقای فناوری داشتیم و یک سایت جدید در کنار آنها مورد بهره‌برداری قرار گرفت که فیبرها به سوییچ شهید قندی و از طریق سوییچ بین‌الملل به سمت رشت متصل می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه عمرانی، اقتصادی، مسکونی، اشتغالزایی، ورزشی و زیربنایی با اعتبار افزون بر یک هزار میلیارد ریال در شهرستان آستارا برای هفته دولت امسال برنامه‌ریزی شده است.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز شهادت رجایی و باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر وقت در سال ۱۳۶۰ به دست منافقین با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha