۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85215953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توانمندسازی معتادین رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است

گرگان- ایرنا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: توانمندسازی معتادین حلقه اصلی اقدامات و رویکرد مهم و اثرگذار ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسکندر مومنی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان اظهار کرد: اگر در مراحل اقدام، مقابله، پیشگیری و درمان مواد مخدر کارهای ارزشمندی انجام دهیم اما به توانمندسازی توجه نکنیم، همه کارها و فعالیت‌های ما بی‌اثر خواهد بود.

وی بیان کرد: اگر نتوانیم دوره بازگشت معتادین به جامعه را کامل کنیم، دوره تسلسل ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند با بودجه و اعتبارات خود به تنهائی وارد این مسیر شود که بر همین اساس به سمت رویکرد مردمی‌سازی و مشارکت مردم رفتیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خیرین در این زمینه پای کار آمدند و آمار نشان می‌دهد که درصد بازگشت و درمان کمتر شده و پذیرش جامعه برای معتادین بهبود یافته بیشتر شده است.

مومنی افزود: بیشتر از اعتبارات دولتی، خیرین در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و سمن‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های مردمی وارد میدان شدند.

وی با بیان این که چندین پروژه خیرساز در کشور در حال انجام است ادامه داد: این چهار حلقه به هم متصل هستند و اگر در یکی کم‌کاری وجود داشته باشد، فعالیت‌ها مثمر ثمر نخواهد بود.

وی بیان کرد: همدلی و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی گلستان در حوزه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر خوب و ارزشمند است و این فعالیت‌ها گلستان را جزو سه استان برتر کشور قرار داد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اقدامات گلستان‌ در حوزه پیشگیری فرصت بیشتری برای حضور ما در حوزه‌های مختلف دیگر ایجاد می‌کند.

مومنی با بیان این که هر مصوبه جلسه امروز، ضمانت اجرایی برای گلستان دارد، اضافه کرد: در خصوص پروژه ماده ۱۶ توسکستان و ایجاد سوله توان افزایی، شهرداری کار را شروع کند و ما به همراه استانداری اعتبارات آن را تخصیص خواهیم داد.

وی بیان کرد: اردوگاه ماده ۴۲ علی‌آبادکتول که بیش از ۱۰ سال معطل مانده، با اعتبارات دولتی تکمیل نخواهد شد و نیاز است به صورت مشارکتی احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار نیست، پروژه در حد ایده‌آل شروع شود، بلکه اگر بتوان فاز اول را به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع با ظرفیت ۷۰۰ نفر به اتمام رساند، بقیه طرح در بخش احداث روند افزایشی و سرعتی خواهد داشت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در بخش پایش تصویری پارکینگ، اعتبارات لازم در کنار ۱۰ دستگاه خودرو به استان اختصاص داده می‌شود.

استاندار گلستان گفت: انتظار داریم، مصوبات جلسه امروز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خصوص در بخش‌های تجهیز چهار مسیر ورودی به دوربین‌های نظارتی و پایش، توجه به محلات هدف و پیگیری توسعه و تکمیل مراکز ماده ۱۶ در گرگان و گنبدکاووس اجرا شود.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: انتظار داریم ستاد مرکزی در بخش توانمندسازی معتادین در این ۲ مرکز، برای تجهیز کارگاه‌های مورد نظر اقدام کند.

علی‌محمد زنگانه بیان کرد: تلاش داریم اردوگاه ماده ۴۲ علی‌آبادکتول روند اجرایی سرعتی‌تر بگیرد و بتوانیم برای تکمیل آن را در قالب مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha