۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85217119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئولان قضایی در دسترس مردم باشند

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: یکی از موارد مهم سند تحول قضایی دسترسی آسان مردم به مسئولان قضایی است که خوشبختانه این موضوع در دادگستری استان کاملا محقق شده و مردم می توانند به آسانی مشکلات خود را با مدیران این حوزه در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی شامگاه پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری کامیاران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر هدفمند و برنامه محور بودن اقدامات دستگاه قضایی تاکید داشته و در چند سال اخیر این موضوع در دستور کار روسای قوه قضاییه و بدنه این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سند تحول قضایی و فرامین رهبر انقلاب بعنوان اسناد بالادستی در تدوین برنامه عملیاتی سالانه لحاظ شده است، افزود: شناخت وظایف، برطرف کردن موانع موجود و لزوم شناخت مسیر در جهت اجرا و تحقق عدالت و رضایتمندی مردم با جدیت دنبال می شود.

رییس کل دادگستری کردستان ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین، ادامه داد: همایش جهانی تمدن ساز اربعین هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود و امسال مردم استان کردستان برای دومین سال میزبان زوار سید و سالار شهیدان هستند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به موضوع مهم تامین امنیت در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته دشمنان با برنامه ریزی جامع و کامل وارد میدان مبارزه با نظام جمهوری اسلامی شدند اما مردم با همبستگی و حفظ هویت اسلامی، دینی و ملی، دشمنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشتند.

وی افزود: محاسبات دشمن در ۲ حوزه به شکست منجر شد که یکی از آنها حمایت و تعصب مردم نسبت به نظام اسلامی، خون شهدا و تمامیت ارضی کشور بود و دیگری همبستگی و همدلی میان مسئولین نظام بود که باعث سرافکندگی و شکست دشمن شد.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد : سال گذشته آشوبگران خسارت های زیادی به کشور وارد کردند که با تدبیر حکیمانه و پدرانه مقام معظم رهبری در استان کردستان حدود ۹۰ درصد از افرادی که در این اغتشاشات شرکت کرده و جزء عناصر فریب خورده بودند، مشمول این عفو شدند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: تامین امنیت، خط قرمز ایران اسلامی و تمامی کشورهاست و بدون تامین امنیت توسعه و پیشرفت محقق نخواهد شد.

وی افزود: باید بسیار مراقب باشیم تا دوباره فریب نقشه شوم دشمن را نخوریم چرا که در صورت تکرار این اتفاقات، دگربار برخورد نظام توام با مدارا نخواهد بود و دستگاه قضایی استان با جدیت با هرگونه اقدامی که امنیت استان را مخدوش کند، برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم توجه به معیشت کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت بالای کار دستگاه قضایی از این جهت که حافظ جان، مال و ناموس مردم است ، می طلبد تا وضعیت معیشتی کارکنان این دستگاه ارتقا یابد.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات حسین محسنلو، منصور مهدوی به عنوان رئیس جدید دادگستری کامیاران معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha