چهار طرح بزرگ اقتصادی در گرمه خراسان شمالی آماده بهره‌برداری است

بجنورد-ایرنا- فرماندار شهرستان گرمه خراسان شمالی گفت: فاز اول شمش منیزیم، فاز اول کانی تات، ۲ گلخانه هیدروپونیک کشاورزی به ارزش ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان تکمیل شد و به زودی بهره برداری می شود.

عبدالحسین قاضوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه "کانی تات" با سرمایه گذاری سه میلیون دلار توسط سرمایه گذار چینی از ممهترین طرح هایی است که در سال های اخیر در این استان به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی در طرح کانی تات به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینا مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار شهرستان گرمه افزود: پروژه فاز اول تولید شمش منیزیم دیگر طرح قابل افتتاح است که اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: ظرفیت تولید این پروژه با یکهزار و ۵۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال است و با بهره برداری از این پروژه برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

قاضوی، ۲ واحد گلخانه هیدروپونیک را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در سه ماه آتی عنوان کرد و گفت: این گلخانه ها با مساحت ۱۰ هزار مترمربع و ۶ هزار مترمربع ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: در این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای ۳۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرماندار گرمه با اشاره به اینکه چهار پروژه اقتصادی هم آماده کلنگ زنی شده است گفت: فاز دوم شمش منیزیم با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، واحد تولیدی کلسیم عنصری با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و فاز دوم کانی تات با ۷۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و واحد فروسیلیس با هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله پروژه هایی است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

وی؛ ارزش مجموع این پروژه ها بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

شهرستان گرمه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر اصلی خراسان شمالی به استان های مرکزی و جنوبی کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha