۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85506698
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گرمه؛ شهری نوظهور در اقتصاد خراسان‌شمالی

۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 85506698
گرمه؛ شهری نوظهور در اقتصاد خراسان‌شمالی
کارخانه تولید شمش منیزیم در گرمه

بجنورد- ایرنا- شهرستان ۳۰ هزار نفری گرمه خراسان شمالی که پیش از این به عنوان شهری تاریخی شناخته شده بود اینک با تزریق اعتبارات و اجرای طرح های اقتصادی بزرگ به مدد دولتمردان سیزدهم به عنوان شهری صنعتی جایگاه خود را در این خطه پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۳۰ هزار نفری گرمه در غرب خراسان شمالی با استان های سمنان و گلستان همسایه است و بیش از این شهرستان با آثار تاریخی خود مشهود بود ولی در سال های اخیر با سرمایه گذاری در بخش صنعت توانسته است به جایگاه مناسبی در این زمینه دست یابد.

این شهرستان در دولت سیزدهم رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه می کند و توانسته با احداث چند واحد صنعتی بزرگ از جمله کارخانه شمش منیزیم، فاز اول کانی تات و احداث گلخانه های هیدروپونیک کشاورزی گام مهمی را در توسعه منطقه بردارد.

گرمه؛ منطقه‌ای نوظهور در اقتصاد خراسان‌شمالی
قاضوی فرماندار گرمه خراسان شمالی

سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریالی در گرمه

فرماندار گرمه در این خصوص گفت: حمایت های دولت سیزدهم از بخش خصوصی سبب شد تا در ۳۳ ماه گذشته ۲۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به وسیله بخش خصوصی در این شهرستان جذب شود.

عبدالحسین قاضوی اظهار کرد: برای این پروژه ها یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و با بهره برداری از آن برای یکهزار و ۱۳۳ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۵ پروژه شاخص و بزرگ در دولت سیزدهم در این شهرستان اجرا شد خاطرنشان کرد: ۱۵ پروژه با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با اشتغال ۳۵۳ نفر به بهره برداری رسید.

فرماندار گرمه افزود: ۲۰ پروژه با ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست اجرا است که با بهره برداری از آن برای ۸۷۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود، این پروژه ها به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

چهار طرح بزرگ اقتصادی در آستانه افتتاح

فرماندار شهرستان گرمه خراسان شمالی در ادامه گفت: فاز اول شمش منیزیم، فاز اول کانی تات، ۲ گلخانه هیدروپونیک کشاورزی به ارزش ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان تکمیل شد و به زودی بهره برداری می شود.

وی اظهار کرد: پروژه "کانی تات" با سرمایه گذاری سه میلیون دلار توسط سرمایه گذار چینی از ممهترین طرح هایی است که در سال های اخیر در این استان به بهره برداری می رسد و محصولات تولیدی در این طرح به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینا مورد استفاده قرار می گیرد.

قاضوی افزود: پروژه فاز اول تولید شمش منیزیم دیگر طرح قابل افتتاح است که اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: ظرفیت تولید این پروژه با یکهزار و ۵۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال است و با بهره برداری از این پروژه برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

قاضوی، ۲ واحد گلخانه هیدروپونیک را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در سه ماه آتی عنوان کرد و گفت: این گلخانه ها با مساحت ۱۰ هزار مترمربع و ۶ هزار مترمربع ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار شهرستان گرمه خراسان شمالی یادآور شد: در این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای ۳۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی؛ ارزش مجموع این پروژه ها بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

رتبه نخست گرمه در ایجاد اشتغال

قاضوی با بیان اینکه شهرستان گرمه در ایجاد اشتغال در ۲ سال پیاپی رتبه اول استان را کسب کرد گفت: این شهرستان ظرفیت های مناسب و ویژه برای جذب سرمایه گذار دارد که مهم ترین این ظرفیت ها شامل صنایع پایین دستی آلومینا، صنایع تبدیلی کشاورزی، گلخانه و مرغداری است.

وی با تاکید بر اینکه با همت مسوولان، اقدامات خوبی برای رونق تولید و اشتغال در این شهرستان انجام شده است گفت: این شهرستان به زودی نیازمند نیروی کار غیر بومی خواهد بود.

شهرستان گرمه از توابع خراسان شمالی ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha